گروه اجتماعی: 40 اکیپ پزشکی به منظور ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به مناطق محروم استان تهران اعزام شدند.

سرهنگ محمد رضا عاقل رئیس سازمان بسیج سازندگی استان تهران ضمن اعلام این خبر گفت: هر اکیپ در قالب 5 پزشک عمومی، مامایی و تخصصی با حضور در روستاهای محروم شهرستان‌های تابعه استان تهران از قبیل اشتهارد، کرج، شهریار، رباط کریم و اسلامشهر علاوه بر دادن آموزش‌های بهداشتی و درمانی راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها را نیز به روستاییان آموزش دادند.

رئیس بسیج سازندگی استان تهران با اشاره به اجرای گسترده طرح اردوهای هجرت در سال جاری، تصریح کرد: به همراه اکیپ‌های پزشکی حدود 60 میلیون دارو در قالب ویزیت رایگان بین بیماران این مناطق توزیع می‌شود.

سرهنگ عاقل، توزیع بروشورهای آموزشی در خصوص آنفولانزای مرغی، خود امدادی، دیگر امدادی و راه‌های پیشگیری از بارداری و توزیع داروهای بارداری در میان مردم مناطق محروم را از دیگر فعالیت‌های این اردو ذکر کرد.

وی اجرای اردوهای هجرت بسیج سازندگی و به کارگیری نیروهای جوان و متخصص بسیجی در عرصه‌هایی مانند عمرانی، بهداشتی، آموزشی و محرومیت زدایی را علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت دانست.

1500 هکتار از سنگرها و خاکریزهای مرزی تسطیح شد

جوانان بسیجی در قالب اردوهای هجرت بسیج سازندگی 1500 هکتار از سنگرها و خاکریزهای مرزی را مرمت و تسطیح کردند.

سرهنگ علی جان حبیبی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه ضمن اعلام این خبر گفت: طرح مرمت و تسطیح خاکریز و سنگرهای مرزی چهار شهرستان سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، گیلان غرب و قصر شیرین، طی چهار ماه فعالیت مستمر بسیجیان با موفقیت به پایان رسید.

وی در ادامه با اشاره به شرایط نامناسب جوی در زمان اجرای این طرح گفت: اجرای این طرح از بهمن ماه سال 85 آغاز و پس از گذشت این مدت در شرایط نامناسب اقلیمی، تمامی سنگرها مورد مرمت قرار گرفت.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه درباره هزینه‌های اجرای این طرح، تصریح کرد: این طرح با صرف اعتبار بالغ بر 2 میلیارد و 555 میلیون ریال با انجام شش هزار نفر روز کار اجرا شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه اشاره کرد: اجرای این طرح با هدف ساماندهی مناطق کشاورزی و افزایش اراضی زیر کشت و همچنین تسهیل در رفت و آمد روستاییان و عشایر روستایی استان صورت گرفت.

به گفته وی، طرح مذکور توسط جهاد کشاورزی، برنامه‌ریزی و با همکاری بسیج سازندگی با کمترین هزینه و سرعت بالا به اجرا در آمد.

لازم به ذکر است این طرح ، اواخر اردیبهشت ماه امسال با حضور فرماندهان سپاه و بسیج و مسئولان جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید. جوانان موجب کاهش هزینه‌ها و کمک به دولت عنوان کرد.

کد خبر 24097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز