نیویورک: یک میلیونر آمریکایی که چندی پیش قصد خرید خانه‌ای به ارزش 5میلیون دلار را داشت از کمک‌هزینه تهیه غذای ویژه فقرا استفاده می‌کند.

هربرت‌استید جزو هیأت‌مدیره یک شرکت مسافرتی است و با وجود این هر دو‌هفته یک‌بار مانند سایر فقرا مبلغ 176دلار از دولت دریافت می‌کند. با توجه به اوضاع بیکاری مردم، دولت آمریکا برای جلوگیری از این بحران به آنها مبلغی برای تهیه غذا می‌دهد اما به‌نظر می‌رسد که اختصاص این بودجه هم گرهی از مشکل فقرا باز نکرده و حتی پای افراد سودجو را نیز به درآمد‌های دولت باز کرده است.

بزرگ‌ترین تمساح جهان

مانیل: تمساح فیلیپینی با طول بیش از 6‌متر عنوان بزرگ‌ترین تمساح جهان را به‌خود اختصاص داد. طول این تمساح6.43 متر و وزن آن بیش از یک تن است. به‌گفته آدام‌بریتون کارشناس محیط‌زیست، این تمساح در حال حاضر در باغ طبیعی شهر بونایان استان اجوسان دیل‌سور به‌سر می‌برد و بدون شک بزرگ‌ترین تمساح جهان است. گفتنی است در سال 2008‌یک تمساح استرالیایی به‌طول 5.48متر لقب بزرگ‌ترین تمساح جهان را به‌خود اختصاص داد اما این تمساح فیلیپینی که لولونگ نام دارد رکورد تمساح پیشین را شکست.

میخ در پای کودک 3ساله‌

ماکاسار: پزشکان اندونزیایی 28 میخ را از پاها و کمر کودکی 3‌ساله خارج کردند. پزشکان در شهر ماکاسار در جزیره سولاوسی اندونزی پیش‌تر در یک عمل جراحی، بیش از 24‌میخ زنگ‌زده و 10‌سانتی‌متری، سوزن شکسته سرنگ و سوزن‌های آلومینیومی را از پاها و کمر این دختر 3‌ساله خارج کرده بودند. پزشکان ماه سپتامبر با استفاده از اشعه ایکس متوجه وجود اشیای خارجی در پاها و کمر این دختر 3‌ساله شدند. ساکنان محلی اندونزی می‌گویند این میخ‌ها و سوزن‌ها با جادو وارد بدن کودک شده است. این در حالی است که والدین کودک از علت وجود این میخ‌ها در بدن وی ابراز ناآگاهی کرده‌اند.

عکس 4میلیون دلاری

نیویورک:‌ یک قطعه عکس که فقط تصویر ساده‌ای از رودخانه راین آلمان را نشان می‌دهد،در عین ناباوری حاضران به قیمت 4میلیون و 300هزار دلار در یک حراجی فروخته شد. آندره‌گورسکی اهل کشور آلمان در سال 1999 این عکس را گرفته است. پیش از این کارشناسان پیش‌بینی نمی‌کردند که این عکس با چنین قیمتی فروخته شود. عکس یاد‌شده که رکورد‌های پیشین گران‌ترین عکس‌های جهان را شکسته، در حراجی کریستی واقع در نیویورک به فروش رفته است. گفتنی است تا به حال هویت خریدار عکس فاش نشده است.

منبع: همشهری آنلاین