معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق تعاون به منظور تقویت و حمایت از فارغ‌التحصیلات دانشگاهی ، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، این تفاهم نامه که به امضای منصور کبگانیان معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم و حبیب رودساز مدیرعامل صندوق تعاون رسیده، در راستای حمایت از فارغ‌التحصیلانی است که از سوی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری وابسته به این وزارتخانه معرفی شده باشند.

بنابر این گزارش، این تفاهم نامه یک ساله و قابل تمدید در جهت اجرای ماده 45 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور عنوان شد است.

براساس این تفاهم نامه، مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری وابسته به وزارت علوم، استقرار شرکتهای تعاونی دانش بنیان را در مجموعه‌های خود تسهیل نموده و فضای لازم را جهت گسترش و رشد آنها ایجاد می‌نمایند.

صندوق تعاون نیز متقابلا به منظور کاهش قیمت تمام شده طرحها و پروژه‌های موضوع این تفاهم‌نامه، نسبت به اعطای تسهیلات اعتباری خود به تشکل‌های تعاونی فارغ‌التحصیلان که حداقل دو نفر از اعضای آنها از کارآفرینان مجرب باشند، اقدام خواهد کرد.