معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق تعاون به منظور تقویت و حمایت از فارغ‌التحصیلات دانشگاهی ، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، این تفاهم نامه که به امضای منصور کبگانیان معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم و حبیب رودساز مدیرعامل صندوق تعاون رسیده، در راستای حمایت از فارغ‌التحصیلانی است که از سوی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری وابسته به این وزارتخانه معرفی شده باشند.

بنابر این گزارش، این تفاهم نامه یک ساله و قابل تمدید در جهت اجرای ماده 45 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور عنوان شد است.

براساس این تفاهم نامه، مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری وابسته به وزارت علوم، استقرار شرکتهای تعاونی دانش بنیان را در مجموعه‌های خود تسهیل نموده و فضای لازم را جهت گسترش و رشد آنها ایجاد می‌نمایند.

صندوق تعاون نیز متقابلا به منظور کاهش قیمت تمام شده طرحها و پروژه‌های موضوع این تفاهم‌نامه، نسبت به اعطای تسهیلات اعتباری خود به تشکل‌های تعاونی فارغ‌التحصیلان که حداقل دو نفر از اعضای آنها از کارآفرینان مجرب باشند، اقدام خواهد کرد.

کد خبر 1522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز