همشهری آنلاین: گاه پیش می‌آید که آنچه در ذهن هنری و در ضمیر ناخودآگاه است، به صورت اتفاقی به روی کاغذ می‌آید و اثری خلق می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، آثاری از این رشته هنری که " Doodle-Art "یا خط خطی‌های هنرمندانه نام دارد و از مراکز مهم علمی هنری کشور مانند دانشگاه تهران یا دانشگاه شهید بهشتی جمع آوری شده‌اند، در آرت سنتر به نمایش در آمده‌اند.

این مجموعه هنری با همکاری شرکت ردبول ایران اقدام به برگزاری مسابقه Doodle-Art یا خط خطی‌های هنرمندانه کرده است؛ هنری که به گواه هنرمندان مدرنیسم، هر فرد در زندگی خود بارها و بارها آن را انجام داده است.

در این مسابقه هنری، این شرکت اقدام به پخش کارت‌های مخصوص مسابقه در دانشکده معماری دانشگاهِ شهید بهشتی‌، دانشکده معماری دانشگاهِ علم و صنعت، دانشکده روانشناسی‌ دانشگاهِ علامه طباطبایی‌ و کافه‌هایی که بیشتر محل تردد هنرمندان و دانشجویان به خصوص دانشگاه تهران است مانند کافه هنر، کافه ورتا، کافه شوکا، کافه نقاشی، چای بار، کافه گندم، کافه اپرا، کافه تئاتر، کافه تمدن، کافه رومنس، کافه سپید سیاه، کافه کیش میش (شعبه انقلاب)، کافه مِرچ و رستوران چهارمیز کرد.

هر کدام از علاقمندان با این پیش شرط که طرح‌ها حتما باید با یک نوع رنگ و قلم انجام بشوند، عدم استفاده از موضوعات خلاف شرع و قوانینِ جمهوری اسلامی ایران و اجازه برگزاری نمایشگاه آثار برای برگزارکننده، آثار خود را در جعبه‌های مخصوص مسابقه انداختند که آثار توسط مصطفی دشتی، هومن مرتضوی و وحید ملک داوری و برای نمایش آماده شد.

وحید ملک، مدیر مجموعه هنری آرت سنتر در این‌باره گفت: داوران این برنامه هنری آثار را بر چند اصل داوری کردند که از جمله آنها می‌توان به مقررات مسابقه، خط خطی‌‌‌های درست، کارهای تکمیل شده و یادداشت‌های ایده‌گونه اشاره کرد و آثاری که دارای اصل اول برنامه یعنی قواعد خط خطی یا Doodle-Art نبودند به صورت خودکار حذف شدند.

وی افزود: داوران این برنامه کسانی را که خط خطی می‌کنند چون دوست دارند، کسانی که خط خطی می‌کنند چون طراحی و نقاشی را دوست دارند و کسانی که مشغول ثبت ذهن نگاره‌های هنری خود هستند را در اولویت انتخاب قرار دادند.

در پایان برنامه به نفرات اول تا سوم که نفر اول با رای مشترک بازدیدکنندگان و هیات داوران، نفر دوم رای مستقیم بازدیدکنندگان و نفر سوم با رای داوران انتخاب شدند، جوایزی اهدا شد.

رای‌گیری این برنامه به صورت پیامکی بود که بازدیدکنندگان نتیجه رای‌گیری را به صورت همزمان بر روی مانیتور موجود در نمایشگاه می‌دیدند و این افراد در زمره انتخاب‌شدگان هیات داوران این برنامه هنری نیز بودند.

این آثار از روز جمعه 4 آذر در مجموعه هنری آرت سنتر به آدرس خیابان شریعتی، تقاطع اتوبان صدر به مدت 3 روز به نمایش درآمده است و علاقمندان از ساعت 12 تا 21 می‌توانند از این آثار دیدن کنند.