گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران از راه‌اندازی سامانه هوشمند شهربان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه، همه ساخت و سازها به‌صورت سیستمی کنترل و تخلفات به‌صورت آنلاین به گشت‌های شهربان اعلام می‌شود.

هیربد معصومی با بیان این مطلب به سما گفت: با توجه به سیاست شهرداری تهران در راستای سیستمی شدن فعالیت‌ها و تغییر روش از رویکرد سنتی به سیستمی، سامانه مدیریت هوشمند کنترل ساخت و ساز راه‌اندازی شده است تا به این ترتیب ساخت و سازها کنترل شود. وی افزود: پیش از راه‌اندازی این سیستم، هریک از قسمت‌های مربوط به کنترل ساخت و ساز از طریق سامانه‌ای جداگانه بازدیدها را انجام می‌دادند اما با این روش بازدیدها یکپارچه انجام می‌شود و در سیستم ثبت شده و قابل تحلیل است.

معصومی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه گردش، کار بازدیدها و بازخوردهای مربوط به هر بازدید مشخص و قابل پیگیری است و به‌دلیل اینکه کاملا سیستمی است و حتی کاربر امکان تایپ تخلف در آن را ندارد و باید تنها مورد مربوطه را علامت بزند، امکان دخالت در آن وجود ندارد. معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، راه‌اندازی این سیستم را از موفقیت‌های شهرداری در پیشگیری و برخورد با تخلفات ساختمانی دانست و خاطر نشان کرد: این موضوع همواره یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر تهران بوده است که با راه‌اندازی این سیستم تا حدود زیادی مشکلات برطرف می‌شود. وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این سیستم اظهار کرد: جلوگیری سریع و دقیق از ساخت و سازهای غیرمجاز و همچنین نظارت بر عملکرد ساختمان‌های دارای پروانه با نظر مستقیم و مشارکت فعال شهرداران در حوزه شهرسازی از اهداف راه‌اندازی سامانه هوشمند است.

منبع: همشهری آنلاین