همشهری آنلاین: دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت تصریح کرد: هر گونه تعرض به سوریه می تواند پیامدهای منفی و سختی را برای اروپا و آمریکا در بر داشته باشد.

حجت الاسلام محمد حسن اختری که سابقه 12 ساله در سفارت ایران در سوریه را دارد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ظرفیت های سوریه برای مقابله با تهدیدات اروپا و آمریکا گفت: سوریه از شرایط بسیاری خوبی به لحاظ موقعیت و تجهیزات برخوردار است و از هر طرف که بخواهند به این کشور حمله کنند ، می تواند واکنش قوی و کوبنده ای را درقبال آنها داشته باشد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به این که رژیم صهیونیستی در تیررس سوریه است، گفت: از آنجایی که هر اقدامی علیه سوریه با همکاری اسرائیل خواهند بود، در مقابل سوریه نیز می تواند به اسرائیل ضربه جدی وارد کند.

وی با تاکید بر این که سوریه جایگاه خوبی را در میان مسلمانان در کشورهای مختلف دارد، گفت: این جایگاه به خاطر پیشتیبانی دولتمردان سوری از مقاومت اسلامی و موضع گیری آنها نسبت به فلسطین و ایستادگی در مقابل اسرائیل طی 35 سال گذشته است.

اختری این مشخصه را برای سوریه عامل برتری دانست و افزود: از این جهت سوریه دارای جایگاه خاصی بوده و قطعا هر گونه تعرض به سوریه می تواند پیامد های منفی و سختی را برای اروپا و آمریکا در بر داشته باشد.

 

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها