مصوبه تعیین تکلیف و تثبیت واحدهای تجاری و اداری شهر تهران در سال 1385 به شهرداران مناطق 22 گانه شهر ابلاغ شد.

براساس درخواست شورای شهرتهران و تایید فرمانداری تهران، مصوبه تعیین تکلیف و تثبیت واحدهای تجاری و اداری شهرتهران لازم الاجرا شده و به همه مناطق شهرداری تهران ابلاغ شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری تهران متن کامل مصوبه تعیین تکلیف و تثبیت واحدهای تجاری و اداری شهرتهران در سال 1385 مشتمل بر دو ماده و سه تبصره بوده و به شرح ذیل است:

ماده یکم (1)

به صاحبان واحدهای تجاری که مشمول مصوبات کمیسیون ماده پنج(صورت جلسه شماره 336 به تاریخ 21/6/1380) در خصوص تثبیت واحدهای تجاری می شوند مشروط به تعیین تکلیف واحدهای تجاری تا پایان اسفندماه یال 1385 معادل 75 درصد عوارض مصوب شامل عوارض تغییر کاربری تعلق می گیرد و شهرداری مجاز به دریافت هیچ گونه وجهی مازاد بر آن نخواهد بود.

تبصره اول :

تثبیت واحدهای تجاری که مشمول مصوبات کمیسیون ماده 5 قبل از سال 1380 می شوند صرفا براساس این مصوبه خواهد بود و غیر از این تخلف محسوب می شود.

تبصره دوم :

شهرداری تهران موظف است کلیه موارد تثبیت تجاری از ابتدای سال 1385 را برمبنای این مصوبه تطبیق داده و کسر یا مازاد دریافتی را از محل ردیف دیون بلا محل با مودیان تسویه و تادیه نماید.

ماده دوم (2)

به صاحبان واحدهای اداری غیردولتی که مشمول دستورالعمل موضوع تبصره ذیل این ماده خواهند شد مشروط به تعیین تکلیف واحدهای اداری تا پایان سال 1385 معادل 50 درصد عوارض مصوب(تغییر کاربری) تعلق خواهد گرفت و شهرداری مجاز به دریافت هیچ گونه وجهی مازاد برآن نخواهد بود.

تبصره:

شهرداری تهران موظف است حداکثر ظرف مدت 15 روز دستورالعمل اجرایی تثبیت واحدهای اداری را جهت بررسی و تصویب  به شورای اسلامی شهر ارائه کند