دبیر همایش بیداری گفت: از 11 نفر منتقد آمریکایی و 35 نفر منتقد اروپایی که از بزرگان نقد در هالیوود و بزرگ‌ترین منتقدان به نفوذ لابی صهیونیست در هالیوود هستند برای حضور در این همایش بین‌المللی دعوت به عمل آمده است.

به گزارش فارس، نشست خبری دومین کنفرانس بین‌المللی هالیوودیسم و سینما و همایش بین‌المللی بیداری اسلامی صبح دیروز با حضور غلامرضا منتظمی دبیر کنفرانس، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی کنفرانس و جمعی از اصحاب رسانه در تالار کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. ابتدای این مراسم عشیری با اشاره به کسب جایزه بین‌المللی توسط فیلم «جدایی نادر از سیمین» گفت: می‌خواهم حضور در اینجا را مغتنم دانسته و کسب جایزه توسط فیلم «جدایی نادر از سیمین» را تبریک بگوییم. این فیلم به راستی پرچمدار سینمای ایران در جامعه جهانی است.

وی افزود: طی 30 سال گذشته و با ظهور انقلاب اسلامی حرکتی رو به جلو برای مبارزه با افکار غرب ایجاد شد که نمود آن را در سینما با جشنواره بین‌‌المللی فیلم فجر شاهد بودیم. همچنین ده‌ها و صدها نشست و همایش با عنوان زیر مجموعه این حرکت برگزار شد که یکی از این نشست‌ها همایش بین‌المللی بیداری اسلامی است. براساس این گزارش در ادامه همایش منتظمی گفت: 2 سال پیش برنامه‌ای با مدیریت سینمایی کشور صورت گرفت و این برنامه‌ریزی با توجه به تغییراتی بود که در سینمای جهان رخ داده است. دبیر همایش بین‌المللی بیداری اسلامی در ادامه بیان داشت: سال گذشته کنفرانسی را با اندیشمندان و روشنفکران غربی و سینماگران غرب طراحی کردیم و رایزنان فرهنگی ماتلاش کردند با اتکاء به سینمای ایران در مقابل سینمای هالیوود ایستادگی کنند. وی ادامه داد: این تلاش نشان‌دهنده این است که جهت‌گیری درستی در سینمای ایران اتفاق افتاده و باید ادامه یابد که یکی از دستاوردهای این کنفرانس به دست آوردن محصولات مشترک بین ایران و غرب است.

منتظمی در ادامه اظهار داشت: با مشاهده شرایط موجود در سینمای هالیوود و سینمای ایران مهم‌ترین سؤالی که مطرح می‌شود این است که ما حقیقتا چه کاری باید انجام دهیم و پاسخ این است با توجه به فعالیت‌ گسترده هالیوود که بخش کوچک آن را ما در سینماها مشاهده می‌کنیم باید به لابی صهیونیست‌ها و سیطره آنها توجه کنیم. دبیر همایش بین‌المللی بیداری اسلامی ادامه داد: ماهیت سینمای هالیوود حرکت آشتی انسان با شیطان است که در جهت‌ تطهیر شیطان محسوب می‌شود. درحالی‌که سینمای ایران سینمای بیداری است و در فیلم سینمایی ملک سلیمان نبی خارج کردن شیاطین از جلد انسان را به وضوح می‌بینید.

منتظمی در ادامه بیان داشت: ما با برگزاری این همایش قصد صدور 2پیام به داخل و خارج را داریم، پیام داخلی برای سینماگران، روشنفکران و دانشمندان ما در عرصه سینما است که بدانند سینما از واقعیت‌های اجتماعی و مسائل روزمره نشأت می‌گیرد و اینکه جهان غیرغربی نیز متأثر از تئوری‌پردازی‌های غرب است، اندیشه شکل گرفته در غرب اصالت، روشنفکری و مبارزه و اخلاق بشری در مقابل تفکرات غرب در سینمای ایران نمود پیدا کرده است. وی ادامه داد: بر همین اساس ما از 11 نفر منتقد آمریکایی به 35 نفر منتقد اروپایی که از بزرگان نقد در هالیوود و بزرگ‌ترین منتقدان به نفوذ لابی صهیونیست در هالیوود هستند برای حضور در این همایش بین‌المللی دعوت به عمل آوردیم.

دبیر همایش بین‌المللی بیداری اسلامی ادامه داد: تئوری‌پردازی‌های 30 ساله ما برای رسیدن به سینمایی مطلوب باید ادامه یابد و حیات و ادامه این تئوری‌پردازی‌ها منوط به توجه به سیستم عملکردی هالیوودی و جریان تئوری‌پردازی‌های این سینماست. منتظمی در ادامه گفت: طراحی این کنفرانس به جهت ایجاد توجه و هشدار بخشی از جریان روشنفکری سینمایی ماست که سال‌ها مورد توجه قرار گرفت. زمانی که می‌گوییم جریان روشنفکری در سینمای ما وجود دارد باید به آن توجه کرد. خبرنگاران و روشنفکران ما باید ابعاد جدید تفکر غرب را از نزدیک شناخته و مورد بررسی قرار دهند و بدانند که اگر این ارتباط حفظ نشود تحولات بنیادین که در این 30 سال اتفاق افتاده به دست فراموشی سپرده می‌شود.