شهردار تهران تاکید کرد: خدمتگزاری به مردم را به خاطر قضاوت گروه‌ها و احزاب درباره عملکردم ، کنار نمی‌گذارم.

به گزارش ایرنا، "محمد باقر قالیباف"روز جمعه در حاشیه آغاز جام فوتبال "سیدحسن نصرالله" در تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به شایعات اخیر درباره برنامه‌ریزی وی برای تصدی پست ریاست جمهوری در آینده گفت: آنچه برای من اهمیت دارد انجام کارهای درست در شهرداری تهران است.

وی افزود: " این حق برای هر کس مقدم است که قضاوت کند، ولی من نمی‌توانم خدمتگزاری به مردم را به خاطر قضاوتهای نادرست کنار بگذارم."

وی در بخش دیگر سخنانش درباره وضعیت آسفالت خیابانها و معابر شهر تهران گفت: در کشور ما توزیع آسفالت از لحاظ ملاحظات فنی ، استاندارد و فناوری، دارای اشکالات اساسی است.

به گفته وی، تلاش شهرداری این است که سیستم کارخانه‌های تولیدی، حمل و پخش آسفالت در معابر را اصلاح کند.

شهردار تهران، عمر آسفالت خیابانهای تهران را کمتر از دو سال عنوان کرد و افزود: همه خیابانهای تهران ‌مشکل دارد و شهرداری باید این مساله را حل کند.

قالیباف همچنین درباره وضعیت مترو تهران و مشکلات بوجود آمده در این سیستم گفت: وضعیت مترو تهران این است و همه استانداردهای فنی در آن رعایت شده است.

وی درباره برخورد دو دستگاه قطار شرکت مترو در روز چهارشنبه اظهار داشت: مدیر عامل مترو تهران موظف شد پس از بررسی جعبه سیاه لوکوموتیو، اطلاع رسانی لازم را درباره این حادثه انجام دهد.

وی با اشاره به استقبال شهروندان تهرانی از سیستم مترو گفت: این مساله سبب شده است هزینه نگهداری و بهره‌برداری از این سیستم افزایش باید، ولی ما در تامین اعتبارات دچار مشکل هستیم.

به گفته وی، توسعه خطوط،، هزینه پاکسازی ایستگاه‌ها، نصب کولر و کاهش حرکت قطارها به زمان دو دقیقه،نیازمند صرف هزینه‌ی کلان است که باید پرداخت شود.

شهردار تهران درباره عدم تخصیص اعتبارات تبصره 13 بودجه سال جاری حمل و نقل عمومی تصریح کرد: اختصاص این بودجه بسیاری از مشکلات ما را حل می‌کند.

وی درباره " تصویب طرح تجمیع انتخابات شوراها و خبرگان و انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم" تاکید کرد: وقتی لایحه‌ای در مجلس به تصویب می‌رسد ، قانون است و ما مکلف به اجرای آن هستیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: در مورد انتخاب شهردار از سوی شهروندان، نظر مثبت دارم،اما این کار باید در کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت صورت گیرد.

وی اظهار داشت:این حرکت، بسیار پسندیده و در دنیا تجربه موفقی بوده است.

وی اذعان کرد: شورای شهر نباید شورای شهرداری باشد و رای مستقیم مردم ما را به مدیریت واحد شهری نزدیک خواهد کرد.

شهردار تهران همچنین در خصوص ترافیک بوجود آمده طی چند روز گذشته در تونل "رسالت" تهران، اظهار داشت: طراحی این تونل مربوط به سال 1375 است، اما تاثیر مثبت خود را روی ترافیک بزرگراه " همت " گذاشته است.

وی ادامه داد: تونل رسالت از غرب به شرق دارای سه‌ گلوگاه ترافیکی سنگین در پل تقاطع " رسالت - مدرس"، "سید خندان" و "میدان رسالت" و در غرب نیز از "میدان نور تا تقاطع المپیک" است که باید آنها را حل کرد.

وی تاکید کرد: افتتاح تونل رسالت برای انتقال ترافیک از یک نقطه به نقطه دیگر شهر بود و ما می‌کوشیم در کوتاهترین زمان ممکن یک تقاطع غیرهمسطح در میدان رسالت برای کاهش بار ترافیک شرق تهران ایجاد کنیم.

قالیباف همچنین به تقاطع مدرس- رسالت اشاره کرد و افزود:این مسیر نیز در کمتر از سه ماه آینده تعریض می‌شود اما باید بدانیم که با این مسایل، مشکل ترافیک تهران حل نخواهد شد.

وی همچنین در خصوص ارتباط با سفرا برای کاهش مشکلات شهری تصریح کرد: با 15 نفر از سفرا از جمله سفیران کشورهای کره،ژاپن، هلند، کانادا و ترکیه برای استفاده از تجربیات ترافیکی کشورهایشان ارتباط برقرار کرده‌ایم.

شهردار تهران ، در عین حال جذب سرمایه‌های خارجی برای توسعه طرحهای شهر تهران را از مهمترین رویکردهای این نوع ارتباطات ذکر کرد.