رئیس‌کل بیمه مرکزی از ارائه بیمه‌های تکمیلی انفرادی و خانوادگی به‌عنوان خدمت جدید شرکت‌های بیمه و اجباری شدن بیمه منازل مسکونی خبر داد.

سیدمحمد کریمی  در نشستی خبری ضریب نفوذ بیمه در کشور را1.6درصد اعلام کرد و گفت: این عدد نسبت به متوسط دنیا خیلی فاصله دارد ولی امیدواریم با تعریف رشته جدید مانند خدمات درمانی تکمیلی خانوادگی و انفرادی یا بیمه منازل مسکونی این عدد افزایش یابد.وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حتی در تهران بزرگ کمتر از 10 درصد منازل مسکونی بیمه هستند، گفت:

لایحه‌ای توسط دولت تدوین شده که در آن برای بیمه منازل مسکونی تمهیداتی اندیشیده شده و حتی ممکن است این بیمه اجباری شود. وی درباره آخرین وضعیت نرخ دیه و توافقات آن برای سال آینده گفت: ما از رئیس قوه قضاییه خواستیم که با یک برنامه‌ریزی نظر ایشان تا پایان بهمن ماه مشخص شود و این موضوع در اسفند به شرکت‌ها ابلاغ و برای مردم اطلاع‌رسانی شود تا از اول فروردین ماه نرخ‌های جدید اعمال شود.رئیس‌کل بیمه مرکزی همچنین درباره بیمه نوسانات نرخ ارز نیز گفت: قیمت این بیمه‌ها و نوع آن نیز بسته به قرارداد بین دو طرف است. ممکن است کسی نرخ پایه ارز را درنظر بگیرد یا کسی روش دیگری را برای این کار انتخاب کند.

منبع: همشهری آنلاین