گروه شهری: با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران ایستگاه متروی تجریش هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه از افتتاح ایستگاه متروی تجریش در روز 30 بهمن ماه خبر داد و گفت: ایستگاه تجریش با 51 مترعمق، عمیق‌ترین ایستگاه مترو به‌شمار می‌رود و علاوه بر این با 15هزار متر مساحت بزرگ‌ترین ایستگاه زیر زمینی مترو در خاورمیانه نیز هست.

هابیل درویش ضمن اعلام اینکه تمامی عملیات ساخت ایستگاه بزرگ تجریش زیر زمین و بدون انسداد ترافیک انجام شده است اظهار کرد: با بهره‌برداری از این ایستگاه شمالی‌ترین نقطه شهر به جنوبی‌ترین نقطه آن متصل می‌شود. وی گفت: ایستگاه تجریش آخرین ایستگاه از خط یک متروی تهران است که با بهره‌برداری از این ایستگاه، طول خط یک متروی تهران از میدان تجریش تا کهریزک به 39 کیلومتر خواهد رسید.

درویش تصریح کرد برای ایستگاه متروی تجریش 30دستگاه پله برقی پیش‌بینی شده که تا‌کنون 16دستگاه آن نصب شده است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه تاکید کرد: مقدار خاکبرداری در عملیات اجرایی احداث ایستگاه تجریش 240‌هزار متر مکعب، مقدار آرماتوربندی این ایستگاه 10 هزار و 500 تن و بتن ریزی آن نیز 96 هزار متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه طول سکو و سالن تهیه بلیت این ایستگاه حدود 240متر و طول ریل نصب شده حدود6.6کیلومتر است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این ایستگاه به یکی از پرتردد‌ترین ایستگاه‌های مترو در تهران تبدیل شود و بتواند حجم قابل‌توجهی از سفرهای شهری را تحت‌پوشش قرار دهد.

منبع: همشهری آنلاین