همشهری‌آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه رابطه سالاری، عدم نظارت صحیح بر عزل و نصب‌های دولتی و عدم توسعه‌ دولت هوشمند از مهمترین دلایل بسترساز در وقوع اختلاس 3000 میلیاردی اخیر بود گفت: اگر اینگونه نبود ممکن نبود فردی با ملیت دوگانه مدیرعامل ملی‌ترین بانک ایرانی شود.

قدرت الله علیخانی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه اگر نظارت دقیق و درستی بر انتصاب‌ها در پست‌های دولتی وجود داشت فردی با ملیت دو گانه مدیرعامل بانک ملی نمی‌شد، گفت: سفارش امام (ره) این بود نگذاریم پست‌های دولتی به دست نااهلان بیافتد و متاسفانه شاهد هستیم این توصیه حضرت امام مورد توجه مسئولان دولتی قرار نگرفته است.

وی در ادامه افزود: دستگاه قضایی باید در مقابل تخلفات و حتی اشتباه‌های دولت در عزل و نصب مدیران ورود کند و مجازات یا اصلاح مورد نظر را اعمال کند.

علیخانی خاطرنشان کرد: زمانی که در کشور رابطه سالاری حاکم باشد و تخلف از ضابطه‌ها افزایش پیدا کند مملکت دچار انواع تخلفات و فساد خواهد شد و کسانی که در این میان آسیب می‌بیند مردم شهیدپرور و بی‌گناه کشورند.

این نماینده تاکید کرد: توسعه‌ دولت اکترونیک و هوشمندسازی سیستم خدماتی بانک‌ها از مهمترین راهکارهای پیشگیری از تخلفات و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های پولی و مالی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد: سرمایه‌های هنگفتی که از طریق اختلاس کننده‌ها از کشور خارج می‌شود تآثیر بسیار زیادی روی نوسانات نرخ ارز و سکه در بازارهای ایران داشت و موجب شد که در ساختار اقتصادی کشور اختلال‌های بحران‌زایی بروز پیدا کنند.

منبع: همشهری آنلاین