همشهری آنلاین: همزمان با روز بین‌المللی آگاهی ازخطر مین، کنفرانس بین‌المللی مین‌زدایی، نمایشگاه دستاوردهای نوین پاکسازی و مسابقات روبات‌های مین‌یاب با حضور مسئولان لشکری و کشوری، نمایندگان سازمانهای بین‌المللی، اساتید، متخصصین و کارشناسان مجرب در امور مین‌زدایی بشردوستانه به‌مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ این برنامه‌ها توسط معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع، مرکز مین‌زدایی کشور و دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع برگزار می‌گردد.

افزایش آگاهی نسبت به اهمیت مین‌زدایی در بهداشت و سلامت مردم ، حمل و نقل ، محیط زیست و اقتصاد ، ارائه روشها و فن‌آوری جدید در حوزه مین‌زدایی ، گسترش مشارکت و تبادل دانش و اطلاعات ، آشنایی و دستیابی به آخرین دستاوردها و فن‌آوریهای پیشرفته جهان در حوزه مین‌زدایی و تبیین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مسائل علمی و اجرایی مربوط به مین‌زدایی از اهداف این کنفرانس به شمار می‌رود.

حامیان کنفرانس مذکور عبارتند از: کمیته بین المللی صلیب سرخ، جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت کشور، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی و مرکز بین‌المللی مین‌زدایی بشردوستانه.

 

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها