همشهری آنلاین: در کنار بیست و یکمین کنگره یونیما؛ نمایش عروسکی "دختران باغ‌های قالی" خردادماه در فستیوال چین اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، افسانه زمانی کارگردان این نمایش گفت: این نخستین دوره این جشنواره است که در کنار بیست و یکمین کنگره یونیما در شهر شانگ دو چین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود 60 گروه از سراسر دنیا در این فستیوال حضور دارند، افزود: در واقع از 5 قاره آسیا، اروپا، آمریکا، آفریقا و اقیانوسیه در این فستیوال عروسکی شرکت کرده‌اند.

زمانی ادامه داد: در حال حاضر برای حضور در این فستیوال آمادگی لازم را داریم و قرار است سه اجرا در جشنواره داشته باشیم، همچنین در کنار بیست و یکمین کنگره یونیما علاوه بر این جشنواره، نمایشگاه و کارگاه آموزشی نیز بر پا خواهد شد.

نمایش "دختران باغ‌های قالی" نوشته هنگامه مفید قصه دخترک قالی بافی است که نقش قالی خود را گم می‌کند و وارد دنیای خیالی قالی‌ها می‌شود و در هر باغی به معرفی آن باغ و نقش قالی می‌پردازد تا به نقش گمشده خود برسد.

غزل اسکندرنژاد، نسیم امیرخسرو، نگار میرفخرایی، سمیه نادری، حمید شکوهی، فاطمه ذوقی، زهرا ناظری و مرضیه سرمشقی بازی‌دهندگان عروسک‌های این نمایش محسن ایمانخانی و اکرم اصغری طراحی و ساخت عروسک، سینا ییلاق‌بیگی طراحی صحنه، عبدالله آتشانی آهنگسازی، پیمان شریعتی، مدیرتولید و دستیار کارگردان و هنگامه سازش مدیرصحنه و دستیار طراح صحنه این نمایش هستند.

این نمایش که کاری از گروه تئاتر آرین است پیش از این در تالار هنر اجرای عمومی شده بود.