همشهری آنلاین - عباس علوی: احزاب سیاسی مخالف سارکوزی از سوء استفاده تبلیغاتی و انتخاباتی رئیس جمهور از حادثه تروریستی منسوب به محمد مراح در شهرهای تولوز و مونتوبان انتقاد کردند.

محمد مراح جوان فرانسوی مغربی‌تبار که توسط منابع دولتی این کشور متهم شده بود در روزهای یازدهم، پانزدهم و نوزدهم ماه مارس سال جاری هفت تن از جمله چهار یهودی را به قتل رسانده است، پیش از محاکمه و دستگیری طی عملیات ویژه پلیس فرانسه کشته شد.

پس از این حوادث دولت این کشور طی دو عملیات گسترده دیگر در روزهای سی مارس و امروز چهارم آوریل (16 فروردین) اقدام به دستگیری طیفی از مسلمانان این کشور کرد که به گفته مقامات رسمی و امنیتی مظنون به تند روی هستند.

به گزارش مقاله امروز اکسپرس جبهه ملی فرانسه (از احزاب دست راستی فرانسه) این " عملیات انتخاباتی" را که درست پیش از رای‌گیری ریاست جمهوری این کشور صورت می‌گیرد محکوم کرد.

همچنین ژان-لوک ملانکتون، از نامزدهای انتخاباتی جناح چپ، در سخنانی کنایه آمیز این عملیات را برای ستاد تبلیغاتی نیکلا سارکوزی بسیار "به موقع و به هنگام" دانست.

از طرف دیگر میشل ساپان، از نزدیکان فرانسوا اولاند، مهم‌ترین رقیب انتخاباتی سارکوزی از "انگیزه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی" موجود در پس این عملیات ظاهرا ضدتروریستی انتقاد کرد. وی به خصوص از حضور دوربین‌های فیلمبرداری طی عملیات ویژه پلیس، به شدت اظهار تاسف کرد.

منبع: همشهری آنلاین