هرتفوردشایر: محققان انگلیسی در حال آزمایش نرم افزاری هستند که به فرد برای حذف کابوس‌های شبانه و دیدن رؤیای شیرین کمک می‌کند.

پروفسور «ریچارد وایسمن» درباره این نرم‌افزار می‌گوید:‌ به کمک این تکنولوژی دیدن خواب‌های شیرین نیز به نوبه‌خود یک‌رؤیا نخواهد بود. گفتنی است اصلی‌ترین کاری که فرد پیش از خواب باید انجام دهد، انتخاب نوع رؤیای مورد نظر و زمان دقیق بیدار شدن از خواب است. سپس فرد در تختخواب قرار می‌گیرد و نرم افزار الگوهای خواب فرد را بررسی می‌کند. این برنامه فرد را نیز به شکل مطلوبی از خواب بیدار می‌کند.

فروش خودروی پرنده

ماساچوست:‌ خودروی پرنده‌ای که چندی پیش رونمایی شده است برای فروش انبوه آماده خواهد شد. کلیف‌آلن نایب رئیس فروش شرکت تولید‌کننده این خودروی پرنده می‌گوید: قیمت این خودرو در آمریکا 279‌هزار دلار خواهد بود. خریدار می‌تواند باک این خودرو را در پمپ بنزین عادی پر‌کند ویک باک پر برای این وسیله نقلیه دربرگیرنده 87‌ لیتر بنزین است. این وسیله پرنده با 7.6گالن 100‌کیلومتر مسیر جاده‌ای و با4.8گالن 100‌کیلومتر هوایی را طی می‌کند. شرکت تولید‌کننده آن تاکنون 100‌سفارش گرفته که قرار است آنها را ظرف یک دوره 2‌تا 3‌ساله در کارخانه کوچک خود در ماساچوست تولید کند.

بزرگ‌ترین نان جهان

منچستر: نانوا‌های انگلیسی با به کار بردن 100کیلو خمیر، بزرگ‌ترین نان جهان را پختند. این نان بزرگ با اضافه‌شدن افزودنی‌ها و مخلفات 165کیلو وزن دارد و ضخامت آن به 26 سانتی‌متر می‌رسد. آقای استوارت 43ساله به‌عنوان یکی از دست‌اندرکاران نانوایی هارتلبری در مورد این نان می‌گوید: هنر ما این بود که بزرگ‌ترین‌ نان جهان را به شکل سنتی پختیم، هر چند پس از آن انبوهی از ظرف‌های نشسته و کار‌های نکرده برای ما باقی مانده است اما شیرینی شکستن این رکورد همچنان باقی است. گفتنی است رکورد پیشین متعلق به یک نانوایی در آفریقای جنوبی بود.

شبیه‌ساز تراکتور

پیونگ‌یانگ: یک شبیه‌ساز تراکتور در کره‌شمالی به کشاورزان رانندگی با این وسیله را آموزش می‌دهد. این شبیه‌ساز مجهز به یک نمایشگر رایانه‌ای 15اینچی است که فرد می‌تواند حرکت شبیه‌سازی شده تراکتور روی زمین کشاورزی را در آن ببیند. کشاورز کره‌ای درباره این شبیه‌ساز می‌گوید:‌ این وسیله درست مانند تراکتور جدیدی که خریده‌ام تمام امکانات را دارد. گفتنی است دستگاه یاد‌شده در واقع تراکتور از کار افتاده‌ای است که به یک رایانه مجهز به نرم‌افزار شبیه‌سازی متصل است. به گفته یکی از مسئولان این طرح، پیش از این شبیه‌ساز این شرکت در اختیار مدرسه‌های فنی بوده است.

منبع: همشهری آنلاین