گروه حوادث: اشتباه کلاهبردار ناشی که آخرین بار به سراغ مسئولان مدرسه فرزندش رفته بود باعث شد راز 15 کلاهبرداری او فاش شود.

مدتی پیش گزارش محرمانه‌ای در اختیار قاضی حسن جراحی، بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 قرار گرفت که از فعالیت مجرمانه یک مامور قلابی پلیس حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود که پدر یکی از دانش آموزان مدرسه‌ای در غرب تهران با معرفی خود به عنوان مامور پلیس، مسئولان مدرسه را فریب داده و به بهانه خرید خودرو و فراهم کردن تسهیلات ویژه برای معلمان اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده است.

با صدور دستور قضایی، بررسی‌های پلیسی برای شناسایی مامور قلابی آغاز شد و ماموران در نخستین اقدام به تحقیق از مدیر مدرسه پرداختند.

این مرد به کارآگاهان گفت: مدتی پیش پدر یکی از دانش آموزان که ادعا می‌کرد از ماموران با نفوذ پلیس است با مراجعه به دفتر مدرسه مدعی شد می‌تواند تسهیلات ویژه‌ای مانند خرید خودروهای مزایده‌ای، دریافت سکه از بانک مرکزی و طرح ترافیک با قیمت دولتی برای معلمان فراهم کند و به این ترتیب توانست با چرب زبانی ما را فریب دهد.

 او با نشان دادن چند خودرو در یکی از پارکینگ‌های پلیس، به بهانه تحویل دادن آنها از تعدادی از معلمان مبالغ مختلفی دریافت کرد، اما پس از گذشت مدتی در حالی که از تحویل خودروها امتناع می‌کرد، متوجه شدیم کارت‌های طرح ترافیک تهیه شده از سوی او نیز جعلی است.

پس از به دست آمدن این اطلاعات، ماموران به بررسی سوابق مرد کلاهبردار پرداختند و متوجه شدند او نه تنها مامور پلیس نیست بلکه  از افراد دیگری نیز به بهانه‌های مختلف کلاهبرداری کرده است. با صدور دستور بازداشت این مرد، پلیس به راحتی و از طریق سوابق موجود در مدرسه توانست محل زندگی او را شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کند.

با کشف مقدار زیادی مدارک شناسایی و کارت‌های طرح ترافیک جعلی در خانه این مرد، وی به دادسرای ناحیه 5 انتقال یافت و در بازجویی‌های به کلاهبرداری از بیش از 15 نفر با این شگرد اعتراف کرد.

او مدعی شد تمامی مدارک جعلی را خودش تهیه کرده و نقشه دقیقی برای کلاهبرداری از افراد مختلف کشیده است، اما در آخرین بار تنها اشتباهش این بود که مسئولان مدرسه فرزندش را طعمه قرار داده بود که آنها گول نخوردند.

بازپرس جراحی با بیان این خبر از کسانی که از سوی این مرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، خواست برای شناسایی به دادسرای ناحیه 5 در فلکه دوم صادقیه مراجعه کنند.