همشهری آنلاین: در هفته سی‌ویکم چهره قهرمان احتمالی فصل و یکی از سقوط‌کنندگان به دسته پایین‌تر بیشتر نمایان شد. دورتموند بایرن مونیخ را در کورس قهرمانی جا گذاشت و کایزرزلاترن آخرین امیدها برای ماندن در دسته برتر را از دست داد.

اشتوتگارت چهار - وردربرمن یک

هفته سی‌ویکم بوندس‌لیگا با پیروزی پرگل تیم جنوبی اشتوتگارت بر وردربرمن آغاز شد. شاگردان برونو لابادیا با این موفقیت مکان پنجم را حفظ کردند تا همچنان یکی از بخت‌های مسلم حضور در دیدارهای لیگ اروپا در فصل آینده باشند. وردربرمن با این شکست این هفته هم موفق نشد به جمع ۷ تیم برتر جدول راه یابد. این هفت تیم بخت حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا یا لیگ اروپا را دارند.

شالکه یک - بوروسیا دورتموند دو

بوروسیا دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا، روز شنبه (۱۴ آوریل/ ۲۶ فروردین) به موفقیتی بزرگ و رکوردی جدید دست یافت. شاگردان یورگن کلوپ تیم قدرتمند شالکه را در خانه حریف از پیش رو برداشتند و بیست‌وپنجمین دیدار پیاپی خود را هم بدون شکست به پایان بردند. این رکوردی جدید در تاریخ بوندس‌لیگا محسوب می‌شود. با توجه به امتیاز بایرن مونیخ، تکرار قهرمانی بوروسیا دورتموند دور از انتظار به نظر نمی‌رسد.

بایرن مونیخ صفر - ماینتس صفر

بایرن مونیخ، جدی‌ترین رقیب دورتموند در راه قهرمانی، عصر شنبه در خانه خود نتیجه بهتری از تساوی بدون گل در برابر تیم میان‌جدولی ماینتس به دست نیاورد. این نتیجه فاصله مونیخ با دورتموند صدرنشین را به ۸ امتیاز رساند. مونیخ که در هفته سی‌ام از پس شکست دورتموند برنیامد، حال تنها در جام حذفی فرصت دارد از شاگردان یورگن کلوپ انتقام بگیرد. دورتموند و بایرن مونیخ فینال جام حذفی را برگزار می‌کنند.

بایر لورکوزن سه - هرتا برلین سه

پرگل‌ترین دیدار هفته را این دو تیم در لورکوزن برگزار کردند. لورکوزن با عدم پیروزی بر تیم هفدهم جدول در این دیدار، روند ضعیف خود در این فصل را ادامه داد. در دقیقه ۶۵ این دیدار لوان کوبیاشویلی، کاپیتان گرجستانی هرتا برلین در خط دفاعی، به دلیل خطا در محوطه جریمه خودی هم از زمین اخراج شد و هم یک ضربه پنالتی به حریف تقدیم کرد؛ پنالتی‌ای که رولفس آن را از دست داد.

وولفسبورگ یک - آگسبورگ دو

آگسبورگ، یکی دیگر از نمایندگان جنوب آلمان که در فصل جاری به دسته‌ برتر راه یافته، در ادامه روند موفقیت‌آمیز خود در هفته‌های اخیر سه امتیاز ارزشمند به دست آورد. شاگردان یوس لوهوکای هلندی با برتری بر وولفسبورگ در خانه حریف، اختلاف خود با سه رده پایانی جدول را به ۴ امتیاز رساندند. آگسبورگ که تا هفته بیست‌وسوم یکی از نامزدهای اصلی بازگشت به دسته پایین‌تر بود، به یک‌باره روند صعودی در پیش گرفت.

هامبورگ یک - هانوفر صفر

تیم هامبورگ نیز از تیم‌های موفق دیدارهای عصر شنبه بود. این تیم مهمان قدرتمند خود را با یک گل از پیش رو برداشت. هامبورگ نیز در رده‌های پایینی جدول در تلاش برای ماندن در دسته برتر است. این موفقیت مسیر شاگردان تورستن فینک برای رسیدن به این هدف را هموارتر کرد. هانوفر با شکست هفته سی‌ویکم فرصت سبقت از لورکوزن و رسیدن به مکان ششم جدول را از دست داد.

کایزرزلاترن صفر - نورنبرگ دو

کایزرزلاترن با وجود تعویض مربی هم نتوانست خود را از بحران قعر جدول نجات دهد. همان‌طور که قهرمانی دورتموند در فصل جاری مسجل است، بیش از آن سقوط "شیاطین سرخ" به دسته پایین‌تر مسلم است. مسئولین کایزرزلاترن اکنون برنامه‌های خود را متناسب با حضور تیم در دسته دوم تنظیم می‌کنند. این پنجمین شکستی است که کراسمیر بالاکوف، سرمربی جدید کایزرزلاترن، در ۵ دیدار تجربه می‌کند.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ سه - کلن صفر

در نخستین دیدار یکشنبه شگفتی‌آفرین فصل جاری در "شهرآورد راین" کلن را در هم کوبید. دست‌اندرکاران کلن در روزهای اخیر استوله سولباکن نروژی را از سمت سرمربی‌گری این تیم برکنار کردند و به جای او فرانک شفر را نشاندند تا شاید به روزهای ابری سفیدپوشان کلن پایان دهند. این نخستین دیدار کلن با هدایت سرمربی جدید بود. گلادباخ در حال حاضر در رده چهارم جدول است و کلن یکی از نامزدهای سقوط به دسته پایین‌تر.

فرایبورگ صفر - هوفن‌هایم صفر

و بالاخره آخرین دیدار این هفته بوندس‌لیگا را دو تیم فرایبورگ و هوفن‌هایم برگزار کردند که در پایان این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

جدول رده‌بندی در پایان هفته 31

1- بوروسیا دورتموند، 72 امتیاز


2- بایرن مونیخ، 64 امتیاز


3- شالکه 04، 57 امتیاز


4- بوروسیا مونشن گلادباخ، 56 امتیاز


5- اشتوتگارت، 49 امتیاز

نتایج دیدارهای هفته سی‌ام نیز بدین شرح است:

هرتابرلین  1  فرایبورگ  2

آگسبورگ  1  اشتوتگارت  3

ماینتس  4  کلن  0

وردربرمن  2  بوروسیا مونشن گلادباخ  2

بوروسیا دورتموند  1  بایرن مونیخ  0

نورنبرگ  4  شالکه  1

هوفن‌هایم  4  هامبورگ  0

بایرلورکوزن  3  کایزرزلاترن  1

هانوفر  2  وولفسبورگ  0

منبع: همشهری آنلاین