همشهری آنلاین: دو هفته مانده به پایان فصل جاری بوندس‌لیگا، دورتموند قهرمانی خود را تکرار کرد. این تیم فرصت دارد در جام حذفی هم روی سکوی نخست بایستد. کایزرزلاترن هم با وجود کسب نخستین پیروزی پس از ۶ ماه، به دسته دوم سقوط کرد.

بوروسیا دورتموند دو - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

دورتموند عصر شنبه و دو هفته پیش از پایان فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱ هشتمین قهرمانی و نخستین تکرار قهرمانی در تاریخ باشگاه را جشن گرفت. دومین گل دورتموند از روی یک ضد حمله به ثمر رسید. جالب این‌که این نخستین بار در فصل جاری بود که دروازه گلادباخ از روی ضد حمله باز می‌شد. بوروسیا دورتموند دوازدهم مه فرصت دارد با شکست مونیخ در فینال جام حذفی، نخستین قهرمانی دوگانه خود در فوتبال باشگاهی آلمان را هم جشن بگیرد.

بوروسیا دورتموند در ۲۶ دیدار پیشین خود شکست نداشته است. هیچ تیمی در تاریخ بوندس‌لیگا در یک فصل موفق به ثبت چنین رکوردی نشده است. شاگردان یورگن کلوپ در صورت ادامه‌ این روند، کار حریفان برای شکستن رکورد جدید را دشوارتر خواهند کرد.

هرتا برلین یک - کایزرزلاترن دو

این دیدار دو بازنده در بر داشت. نخستین بازنده هرتا برلین میزبان بود که با حساب دو بر صفر از آخرین تیم جدول شکست خورد. کایزرزلاترن با استفاده از بازی بی‌برنامه و دفاع سردرگم شاگردان اتو رهاگل در ۹ دقیقه دو گل به برلین زد. دومین بازنده هم کایزرزلاترن بود که برای سومین بار پس از سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۶ به دسته دوم سقوط کرد. هرتا برلین در مکان هفدهم هم دومین نامزد سقوط مستقیم به دسته پایین‌تر است.

کلن یک - اشتوتگارت یک

در دومین نبرد برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر، کلن میزبان اشتوتگارت قدرتمند بود. کلن یک هدف مهم در کوتاه‌مدت دارد: حفظ دست‌کم مکان شانزدهم جدول. تیم حاضر در این مکان در بازی پلی‌آف با تیم سوم دسته دوم رقابت می‌کند و بخت ماندن در دسته برتر را دارد. کلن از پس شکست اشتوتگارت برنیامد و تحقق این هدف به هفته‌های بعدی موکول شد. اشتوتگارت با حفظ مکان کنونی در جدول، فصل آینده به لیگ اروپا می‌رود.

وردربرمن یک - بایرن مونیخ دو

بایرن مونیخ عصر شنبه هر آنچه از دستش برمی‌آمد به کار بست تا در کورس قهرمانی باقی بماند. شاگردان یوپ هاینکس با وجود این‌که گل نخست را از برمن بحران‌زده دریافت کردند، ورق را به سود خود برگرداندند، هر چند این موفقیت در نهایت با پیروزی دورتموند بر گلادباخ "بی‌اثر" شد. این نتیجه وردربرمن را در مکان هشتم جدول متوقف کرد؛ جایگاهی که تیم حاضر در آن بختی برای حضور در لیگ‌های اروپایی در فصل آینده ندارد.

هوفن‌هایم صفر - بایر لورکوزن یک

هوفن‌هایم باز هم از پس شکست "گربه سیاه" خود برنیامد. این تیم و بایر لورکوزن تا کنون ۸ بار در بوندس‌لیگا با هم دیدار کرده‌اند که ۷ مسابقه به سود لورکوزن و یکی هم با تساوی به پایان رسیده است. لورکوزن، نایب ‌قهرمان فصل گذشته که این فصل روزهای چندان خوشی را سپری نکرد، چیزی نمانده بود پیروزی حداقلی خود را از دست بدهد. دروازه‌بان این تیم پنالتی حریف را که در پی اشتباه داوری شکل گرفته بود مهار کرد.

نورنبرگ یک - هامبورگ یک

این دو تیم این هفته هم به روال هفته‌های پیشین در فصل جاری در گلزنی مشکل داشتند. دیدار کم‌اتفاق دو تیم در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تک‌ امتیاز این دیدار نورنبرگ را از سقوط به دسته‌ پایین‌تر رهانید. خطر از سر هامبورگ ۳۵ امتیازی اما هنوز نگذشته است.

ماینتس صفر - وولفسبورگ صفر

دیدار آغازین هفته را وولفسبورگ شامگاه جمعه (اول اردیبهشت) در خانه ماینتس برگزار کرد؛ مصافی که نتیجه و پیامد آن شبیه به دیدار نورنبرگ-هامبورگ بود: تک‌امتیاز حاصل از تساوی، ماینتس میزبان را در دسته برتر نگهداشت. شاگردان توخل در حال حاضر با ۳۶ امتیاز در مکان دوازدهم جدول هستند. "گرگ"ها هم که در هفته‌های پایانی فصل گذشته از سقوط به دسته دوم گریختند، در پایان این فصل با حضور در میان جدول وضعیت بهتری دارند.

اخراجی‌های هفته:

به گزارش دویچه‌وله، هفته سی‌ودوم تا پایان روز دوم یک اخراجی را به خود دید. پتر نیمایر، هافبک هرتا برلین، در دیدار با کایزرزلاترن مهاجم حریف را در هنگام حمله متوقف کردو در دقیقه ۷۸ اخطار دوم را از داور دریافت کرد.

دیدار تیم‌های هانوفر و فرایبورگ و نیز آگسبورک و شالکه نیز یکشنبه (3 اردیبهشت) انجام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین