همشهری آنلاین: مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش این سازمان در آینده ای نزدیک به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'علی پهلوان' روز جمعه هشتم اردیبهشت در دیدار مددجویان در پارک فداییان تهران با اشاره به اعزام 10 هزار نفر از مددجویان به سفر معنوی مشهد تا 31 تیرماه سال جاری، افزود: طرح اعزام مددجویان براساس موفقیت‌های هنری مانند فعالیت در صنایع دستی، کارهای فرهنگی مانند حفظ قرآن کریم و کسب مقام های ورزشی انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سرپرستان زنان خانوار در اعزام به اماکن مقدس با توجه به محور کارآفرینی آنان در اولویت قرار دارند.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که جلب مشارکت های مردمی در بخش فرهنگی و اجتماعی مهم ترین اولویت سازمان بهزیستی در سال جاری است، گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری‌های مردمی به ویژه افراد خیر، سفرهای زیارتی، امکانات فرهنگی و رفاهی مطلوبی را به مددجویان این سازمان ارایه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین پهلوان با اشاره به اجرای دومین برنامه طرح آفتاب ویژه دیدار مددجویان با رئیس و مسوولان سازمان بهزیستی که ظهر امروز در پارک فداییان اسلام در جنوب تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: برنامه طرح آفتاب به عنوان مجموعه طرح های آموزش فرهنگی و توانمندسازی اجتماعی بهزیستی قرار است جمعه هر هفته در یکی از بوستان‌های پایتخت با حضور مددجویان و خانواده‌های آنان برگزار شود.

وی افزود: این طرح در واقع یک دیدار صمیمانه و یک گفت و گوی دوستانه میان رئیس و مسوولان سازمان بهزیستی با مددجویان است تا آنان بتوانند دغدغه و مشکلات خود را از نزدیک با دست اندرکاران این مجموعه در میان بگذارند.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: خانواده‌هایی که تحت پوشش این سازمان قرار دارند در هر منطقه شناسایی شده و بهزیستی هرجمعه در یکی از روستاهای تهران پذیرای آنان خواهد بود.

در پایان این مراسم نشان عالی عصای سفید به همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور اعطا شد.

منبع: همشهری آنلاین