همشهری آنلاین: قطار بوندس‌لیگا تنها یک ایستگاه با مقصد فاصله دارد. یک تیم از قطار پیاده شده و تکلیف تیم‌های اول و دوم هم مشخص شده است. شالکه این هفته سومین تیم اروپایی آلمان لقب گرفت و کلن از پس گریز از بحران قعرجدول برنیامد.

شالکه 4 - هرتا برلین 0

این دیدار برای هر دو تیم بسیار مهم بود. برای هرتا برای خروج از بحران سقوط به دسته پایین‌تر و برای شالکه برای صعود مستقیم به لیگ قهرمانان اروپا. در نهایت این شالکه بود که نتیجه گرفت. ۲ گل کلاس-یان هونتلار، مهاجم هلندی این تیم، همچنین او را بالاتر از گومز از مونیخ در صدر جدول آقای گل فصل نشاند. رائول ۳۴ ساله هم در آخرین دیدار خانگی با پیراهن شالکه گلزنی کرد. این شکست شرایط برلین را بسیار دشوارتر کرد.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ 0 - آگسبورگ 0

گلادباخ این هفته با امید پیروزی بر آگسبورگ و توقف شالکه در برابر هرتا به میدان آمد تا شاید فرصت صعود مستقیم به چمپیونزلیگ را داشته باشد. اما هیچ کدام از این امیدها به واقعیت تبدیل نشد. گلادباخ با وجود حضور ضعیف در هفته‌های اخیر همچنان فرصت دارد با صعود غیرمستقیم به معتبرترین لیگ فوتبال باشگاهی اروپا، شگفتی‌آفرینی این فصل را کامل کند. آگسبورگ هم با ماندن در دسته برتر شگفتی‌آفرین دیگر فصل است.

بایرن مونیخ 2 - اشتوتگارت 0

در این دیدار بیشتر اشتوتگارت بود که برای تثبیت مکان خود در جایگاه پنجم جدول و صعود مستقیم به لیگ اروپا به فرار از شکست می‌اندیشید. بایرن مونیخ نایب‌قهرمان فصل خواهد بود، فصل آینده به‌طور مستقیم به چمپیونزلیگ صعود خواهد کرد و در هفته‌های پیش رو هم در فینال لیگ قهرمانان جاری میزبان چلسی لندن است. شاگردان برونو لابادیا عصر شنبه با شکست از بایرن مونیخ در دربی جنوب، جای خود را در جدول به لورکوزن دادند.

فرایبورگ 4 - کلن 1

کلن این بازی را بهتر آغاز کرد. فرایبورگ از دقیقه ۲۵ به بعد به تک‌تازی مهمان در زمین پایان داد و تا دقیقه ۷۰ دو تیم تقریبا در یک حد بودند. در نهایت اما این فرایبورگ بود که با پیروزی پر گل، خود را تا مکان ۱۲ جدول بالا کشید. دیدار نیم‌فصل در زمان قدرت کلن و ضعف فرایبورگ با حساب ۴ بر 0 به سود کلن پایان یافته بود. حال کلن تنها یک بازی فرصت دارد تا خود را از سقوط به دسته پایین برهاند.

کایزرزلاترن 2 - بوروسیا دورتموند 5

تکلیف هر دو این تیم‌ها هفته پیش روشن شد. لاترنی‌ها به دسته پایین‌تر سقوط کردند و دورتموند قهرمانی را جشن گرفت. دورتموند با وجود این در پی ثبت رکوردهای جدید است. شاگردان کلوپ از ۲۷ دیدار پیش بدون شکست هستند. ماریو گوتسه که مدت‌ها به دلیل مصدومیت از ترکیب دورتموند دور بود، در این دیدار برای نخستین بار از ابتدای بازی به میدان آمد و در گرمای ۳۵ درجه ورزشگاه یک گل هم به ثمر رساند.

هامبورگ 0 - ماینس 0


۵۵ هزار تماشاگر این دیدار عصر شنبه (9 اردیبهشت) شاهد هیچ گلی نبودند. این دو تیم هم انگیزه‌ چندانی برای گلزنی نداشتند. هر دو تیم فصل را در میانه‌های پایینی جدول به پایان خواهند برد و دلهره‌ای برای سقوط به دسته دوم ندارند. این موضوع در بازی دو طرف هم، به ویژه در نیمه اول، مشخص بود.

وولفسبورگ 3 - وردربرمن 1

این دو تیم هم برای ماندن در کورس رقابت برای صعود به لیگ اروپا به میدان آمدند. وردربرمن که در نیم‌فصل نخست بسیار قدرتمندتر از نیم‌فصل دوم بود، با شکست در دربی شمال آلمان این موقعیت را از دست داد. وولفسبورگ اما با این پیروزی تنها یک امتیاز از هانوفر عقب‌تر است و می‌تواند به حضور در لیگ اروپا امیدوار باشد. اشکان دژآگه از وولفسبورگ در دقیقه ۲۰ این بازی به دلیل آسیب‌دیدگی کشاله ران مجبور به ترک زمین شد.

هوفن‌هایم 2 - نورنبرگ 3

وضعیت این دو تیم عملا تا هفته آینده (پایان فصل) تغییری در جدول نمی‌کند. نورنبرگ تنها در شرایطی تقریبا غیر ممکن می‌تواند به حضور در میان ۷ تیم برتر و صعود به لیگ اروپا امیدوار باشد. پیروزی شاگردان دیتر هکینگ، فقط موقعیت آنها در میانه‌ جدول را اندکی بهبود بخشید. هوفن‌هایم هم که با به خدمت‌گرفتن مارکوس بابل در لحظه درست به سقوط تیم به قعر جدول واکنش نشان داد، فصل را در میانه جدول به پایان خواهد برد.

بایر لورکوزن 1 - هانوفر 0

این دو تیم هم برای راه‌یابی به لیگ اروپا تلاش می‌کنند. بایر لورکوزن با پیروزی در این دیدار جای اشتوتگارت در مکان پنجم را گرفت و در صورت حفظ این مکان در هفته‌ بعد، یکی از نمایندگان آلمان در فصل آینده‌ لیگ اروپا خواهد بود. هانوفر هم در مکان هفتم جدول تنها یک امتیاز شکننده از وولفسبورگ بیشتر دارد و در صورت کوچک‌ترین لغزش در آخرین دیدار فصل به شدت مجازات خواهد شد.

وداع بالاک با بوندس‌لیگا

میشائل بالاک، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال آلمان، عصر شنبه و در آخرین دیدار خانگی تیمش، بایر لورکوزن، از هواداران خداحافظی کرد. او که دو سال پیش از چلسی لندن به بوندس‌لیگا بازگشت، هفته آینده (پایان فصل جاری) به فوتبال در لیگ برتر آلمان پایان می‌دهد. هنوز مقصد بالاک مشخص نیست. احتمال می‌رود که او جذب باشگاهی آمریکایی شود. رنه آدلر، دروازه‌بان ملی‌پوش آلمان (چپ)، هم احتمالا به هامبورگ می‌رود.

منبع: همشهری آنلاین