گروه شهری: برنامه‌های شهرداری در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تشریح شد.

سید محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: مجموعه مدیریت شهری برای بیست و پنجمین سال میزبانی تهران از نمایشگاه بین‌المللی کتاب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های فرهنگی، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده که همزمان با رونمایی از طرح کتابخانه‌های سیار و عرضه کتاب در پایانه‌های شهری اجرا می‌شوند.

ایازی در تشریح جزئیات برنامه‌های بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: میزبانی از بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی اتفاق خوشایندی است که هر سال در دومین ماه بهار شهر را از همه دغدغه ‌هایش جدا می‌کند و عطر دانش و فرهنگ را در آن جاری می‌سازد.

وی ادامه داد: به این مناسبت شهرداری تهران همه عزم خود را جزم کرده است تا بتواند با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه فرهنگی علاوه بر ثبت این ایام در ذهن و خاطره اهل فرهنگ فرصتی جهت تحقق اهداف خود نظیر رواج سنت کتابخوانی و بالابردن سرانه مطالعه فراهم کند.

ایازی تصریح کرد: هویت بخشی سیمای بصری شهر، برپایی خیابان گذر کتاب، برگزاری مراسم رونمایی کتاب، جشن کتاب یاران، مسابقه کتابخوانی محله کلمه، تور گردشگری کتاب نور، اجرای طرح پیام کتاب و هبه (اهدای کتاب) عنوان مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری تهران را به‌خود اختصاص داده‌اند که در سطح مناطق 22‌گانه برگزار خواهند شد. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از رونمایی از طرح‌های وی‍ژه مدیریت فرهنگی شهر همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: همزمان با آغاز ایام نمایشگاه کتاب از طرح کتابخانه‌های سیار و عرضه کتاب در پایانه‌های شهری رونمایی خواهد شد.

ایازی با اشاره به جزئیات اجرای طرح کتابخانه‌های سیار افزود: 2دستگاه اتوبوس مجهز به کتابخانه، سامانه SMS، بلوتوث، WIFI و قرائت‌‌خانه، با همکاری سازمان اتوبوسرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مستقر خواهد شد. این اتوبوس‌ها امکان اتصال به کتابخانه‌های وابسته به شهرداری تهران و جست‌وجوی منابع آن را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد.


وی عنوان کرد: توسعه کمی و کیفی این اتوبوس‌ها با عنوان کتابخانه‌های سیار در مناطق 22‌گانه و حضور آن محله‌های شهر همچنین مدارس و دانشگاه‌ها به‌منظور بهره‌مندی تمامی اقشار و سهولت دسترسی به فضاهای کتابخانه‌ای در دستور کار قرار دارد و تا نیمه دوم سال‌جاری محقق خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران ادامه داد: عرضه کتاب در پایانه‌های شهری از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب اجرا خواهد شد و در ایام سال نیز ادامه خواهد یافت. وی گفت: حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور در غرفه کتابسرای فرهنگ در بخش‌ ناشر کودک و نوجوان همچنین یک نویسنده- یک کتاب، به ارائه آثار حوزه مطالعات شهری و فرهنگ شهروندی خواهد پرداخت.

ایازی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود نسبت به اطلاع‌رسانی آخرین اخبار نمایشگاه و نحوه برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های این ایام اقدام می‌کند.وی افزود: با توجه به افزایش سفرهای بین‌شهری در ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ناوگان حمل ونقل عمومی نیز آماده ارائه خدمت مطلوب به شهروندان است.