گروه حوادث: مامور گشت 137 شهرداری منطقه 3، هنگام ماموریت مورد حمله راننده متخلف کامیون قرار گرفت و به کما رفت.

این حادثه سوم اردیبهشت ماه امسال اتفاق افتاد و از آن روز تا حالا این مامور 38 ساله به نام جواد میرزایی در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان ولیعصر ناجا بستری شده است. مجید میرزایی برادر مامور شهرداری درباره جزئیات حادثه به همشهری گفت: برادرم در حدود 4 سال است که در شهرداری کار می‌کند.

او کارمند شهرداری ناحیه یک منطقه 3 است. او ادامه داد: ماجرا ظهر سوم اردیبهشت ماه رخ داد. ساکنان یکی از خیابان‌های منطقه 3 وقتی متوجه شدند که یک کامیون به‌صورت غیرقانونی در حال تخلیه فاضلاب در کوچه است، با سامانه 137 شهرداری تماس گرفتند و آنها را در جریان قرار دادند. بعد از این تماس ماموران گشت 137 که برادرم هم جزو آنها بود برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند. راننده کامیون به محض دیدن ماموران گشت شهرداری پایش را روی پدال گاز گذاشت و اقدام به فرار کرد. به گفته شاهدان، راننده هنگام فرار با چندین خودروی در حال حرکت و پارک شده کنار خیابان برخورد و به آنها خسارت وارد کرد. این در حالی بود که برادرم به همراه همکارانش سوار بر خودروی شهرداری به تعقیب راننده کامیون ادامه می‌دادند.

وی افزود: راننده کامیون وقتی به خیابان سئول رسید، به‌دلیل سربالایی بودن مسیر و بار زیادی که داشت، نتوانست به حرکت ادامه دهد و ناچار به توقف شد. در همین هنگام برادرم از خودروی شهرداری پیاده شد و به سمت راننده کامیون رفت. او از پله کابین بالا رفت که به گفته شاهدان راننده کامیون با وی درگیر شد و با میله‌ای فلزی چندین ضربه به سر برادرم زد و او نقش زمین شد.

راننده خودروی گشت شهرداری با مشاهده این صحنه با پلیس تماس گرفت و موضوع را به ماموران اطلاع داد. در همین هنگام راننده کامیون به سختی ماشین را حرکت داده و فرار کرد. لحظاتی بعد با حضور آمبولانس اورژانس در محل برادرم به بیمارستان منتقل شد اما به خاطر ضربه سختی که به سرش وارد شده بود به کما رفت و در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بستری شد.

وقتی خبر این حادثه به گوش ما رسید، دنیا روی سرمان خراب شد. راهی بیمارستان شدیم اما پزشکان گفتند که حال برادرم خوب نیست. از آن روز تا حالا دختر 5 ساله برادرم مدام بی‌تابی می‌کند و سراغ او را می‌گیرد. درحالی‌که تلاش پزشکان برای نجات برادرم ادامه داشت ماموران پلیس، تحقیقات برای دستگیری راننده کامیون را شروع کردند.

بعد از آن حادثه، راننده به سمت غرب پایتخت پا به فرار گذاشته بود که راننده گشت شهرداری به تعقیب وی پرداخت تا مانع فرار او شود. کامیون به سمت جنت آباد رفته بود که ماموران گشت کلانتری 138 جنت آباد نیز وارد عمل شدند و به راننده دستور ایست دادند. این مرد با مشاهده ماموران، کامیون را رها کرده و با پای پیاده به فرار ادامه داده بود که در نهایت دستگیر و راهی کلانتری شد.

میرزایی در ادامه گفت: راننده کامیون به اتهام ضرب و شتم و وارد کردن خسارت به ماشین‌ها با دستور دادیار شعبه هفتم دادیاری ناحیه 3 تهران در بازداشت به‌سر می‌برد و در بازجویی‌ها مدعی شده که چون کار تخلیه فاضلاب در کوچه غیرقانونی بوده و از طرفی مدارک همراهش نبوده اقدام به فرار کرده است. در همین حال از بیمارستان خبر می‌رسد که مامور وظیفه شناس شهرداری همچنان در کماست و تلاش پزشکان برای نجات جان او ادامه دارد.