همشهری آنلاین: مدیر طرح تولید برنامه درس ملی آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت برنامه درسی ملی گفت: این سند هنوز در شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است و به تصویب نرسیده است؛ از سویی تالیف کتاب‌های دوم و ششم ابتدایی آغاز شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، برنامه درسی ملی به عنوان سند مادر و مرجع تولید محتوا و برنامه درسی است که از سال 1383 تدوین آن آغاز و در بهار سال 1390 به پایان رسید و برای بررسی و تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش رفت.

هم اکنون بیش از یک سال از بررسی سند برنامه درسی ملی در شورای عالی آموزش و پرورش می‌گذرد اما هنوز از تصویب نهایی آن خبری نیست و این در حالی است که مولفان کتب درسی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تالیف کتاب‌های پایه دوم و ششم ابتدایی را آغاز کرده‌اند.

حجت الاسلام علی ذوعلم، مدیر طرح تولید برنامه درسی ملی آموزش و پرورش در این باره به خبرنگار همشهری آنلاین گفت: بررسی این سند در شورای عالی آموزش و پرورش ادامه دارد و هنوز تمام نشده است.

ذوعلم درباره اینکه " آیا نظارتی بر عملکرد سازمان پژوهش در تولید محتوای درسی پایه دوم و ششم ابتدایی که حتما براساس برنامه درسی ملی عمل کنند، می‌شود؟" افزود: بله خود سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی این کار را می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که "یعنی سازمان پژوهش هم مجری است و هم ناظر؟ این نبود نظارت، آسیبی بر محتوای کتب جدید نمی زند؟‌" اظهار داشت: البته شورای عالی آموزش و پرورش نظارت کلی بر کتاب‌های جدید دارد.

مدیرطرح تولید برنامه درسی ملی آموزش و پرورش همچنین درباره اینکه آیا تولید یک ساله تمام کتب یک پایه تحصیلی کار منطقی است و در سازمان پژوهش مرسوم است، گفت: نمی‌توان گفت که تالیف کتاب‌های پایه دوم و ششم یک ساله بوده چرا که از سال 87 به بعد که تالیف کتب جدید مطرح شد، ذهن مولفان را درگیر کرده بود اما اینکه گروهی دور هم جمع بیایند و مواد درسی را ساماندهی کنند، وجود نداشت.

ذوعلم اظهار داشت: البته یک سال هم برای تالیف کتاب‌های درسی کم نیست ضمن اینکه در جریان هستم مولفان سازمان پژوهش سخت مشغول کار هستند و به هر حال بحث ارتقای کتاب‌ها در سال‌های بعد نیز وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین