همشهری آنلاین: سخنگوی شهرداری تهران درباره انتقاد اعضای شورای شهر نسبت به تغییرات طرح تفصیلی تهران گفت: شورا پیشنهادی را مطرح کرد که شهرداری نیز با آن موافق است مبنی بر اینکه به جای ساخت و ساز در این محدوده وزارت راه و شهرسازی در بافت‌های فرسوده ساخت و ساز کند.

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته شورای شهر تهران محل انتقادهای مکرر اعضای شورای شهر نسبت به افزایش پهنه طرح تفصیلی تهران بود، موضوعی که به جز نایب رئیس شورای شهر، رسول خادم، محمد علی نجفی، خسرو دانشجو و حمزه شکیب نیز نسبت به آن انتقاد کنند.

اما امروز سید محمد ایازی در این باره به مهر گفته است: برابر قانون تمام مصوبات کمیسیون ماده 5 ناظر بر طرح تفصیلی باید به تایید شورای عالی شهر سازی و معماری برسد شهرداری تهران نیز بعد از هماهنگی با شورای شهر تهران و کمیسیون ماده 5، طرح تفصیلی را برای تصویب به شورای عالی شهرسازی که متشکل از نمایندگان مختلف دستگاه‌ها و وزرات خانه‌هاست ارسال کرد.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی نیز نقطه نظرهایی نسبت به طرح داشت که مورد تایید شورای عالی شهرسازی قرار گرفت؛ بر اساس آن زمین‌های پیرامونی شهر تهران به پهنه مسکونی تبدیل و با عنوان مسکن مهر در آن ساخت و ساز انجام شود.

حرف حساب اعضای شورای شهر چیست؟

ایازی با بیان این که اعضای شورای شهر تهران نسبت به این موضوع اعتراض دارند گفت: شورا پیشنهادی را مطرح کرد که شهرداری نیز با آن موافق است مبنی بر اینکه به جای ساخت و ساز در این محدوده وزارت راه و شهرسازی در بافت‌ها فرسوده ساخت و ساز کند تا تعداد قابل توجهی از افراد که فاقد مسکن هستند صاحبخانه شوند و هم ساکنان این محدوده که در ساختمان‌های فرسوده زندگی می‌کنند صاحب خانه‌هایی ایمن شوند.

وی ادامه داد: اصلاحاتی کوچکی نیز در پهنه‌های مسکونی اعمال شده بود که به تصویب شورای عالی شهرسازی نیز رسیده بود و اعضای شورا هم با توضیحات شهردار نسبت به این موضوع قانع شدند.

ایازی در پاسخ به این پرسش که چرا درخواست افزایش تراکم در پهنه‌های مسکونی به شورای عالی شهر سازی برای تصویب ارائه شده گفت: این افزایش به دلیل آن بود که مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود و اجرایی شدن طرح تفصیلی تاثیر قابل توجهی برقیمت مسکن نگذارد. بیشتر اعضای شورای شهر نیز مخالفتی با این موضوع نداشتند اما تاکید داشتند وزارت راه به جای تغییر پهنه‌های مسکونی به ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده ورود پیدا کند.

سخنگوی شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که تعهدات وزارت راه و شهرسازی در خصوص زمین‌های مسکونی به مردم چه می‌شود گفت: ساز وکارهایی وجود دارد که این تعهدات به مکان‌های دیگری منتقل شود اما ما نیز پس از اعتراض شورا این موضع را دنبال می‌کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها