تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵

همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ یا یورو ۲۰۱۲ در تاریخ ۱۹ خرداد (۸ ژوئن) تا ۱۱ تیر (۱ جولای) سال ۱۳۹۱ برابر با ۲۰۱۲ برگزار می‌شود

در جلسه کمیته اجرایی یوفا در شهر کاردیف که در سال 2007 برگزار شد، کشورهای لهستان و اوکراین به طور مشترک به عنوان میزبانان جام ملت‌های اروپا در سال 2012 انتخاب شدند.

   جام ملت‌های اروپا / قهرمانان جام ملت‌های اروپا / اخبار و نتایج مسابقات یورو 2012 / آشنایی با تیم‌های یورو 2012

این تورنمنت بزرگ اروپایی نیز همچون سال‌های 2000 (میزبان: بلژیک و هلند) و 2008 (میزبان: اتریش و سوئیس) به میزبانی دو کشور لهستان و اوکراین برگزار خواهد شد.

مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا که امسال چهاردهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، با حضور 16 تیم در غالب 4 گروه 4 تیمی، در 8 شهر از دو کشور میزبان برگزار خواهد شد.

شهرهای ورشو، پوزنان، گدانسک و وروتسلاو از کشور لهستان و شهرهای کی‌یف، دونتسک، خارکوف و لویو از کشور اوکراین میزبانان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی قاره اروپا هستند.

لهستان و اوکراین به‌عنوان میزبان در این جام حضور خواهند داشت و ۱۴ کشور؛ آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان، دانمارک، کرواسی، جمهوری چک، فرانسه، یونان، سوئد، روسیه، جمهوری ایرلند، پرتغال و هلند دیگر تیم‌های این مسابقات هستند.

توپ رسمی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲

تیم‌های لهستان، یونان، روسیه و جمهوری چک در گروه «A» قرار دارند و آلمان، هلند، دانمارک و پرتغال در گروه «B» با هم مسابقه می‌دهند.

همچنین در گروه «C» تیم‌های اسپانیا، ایتالیا، جمهوری ایرلند و کرواسی به مصاف هم می‌روند و تیم‌های اوکراین، فرانسه، سوئد و انگلستان در گروه «D» قرار گرفته‌اند.

اسپانیا؛ مدافع عنوان قهرمانی در یورو 2008 و همچنین قهرمان جام‌جهانی 2010 بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها