همشهری آنلاین: بیل کلینتون رییس جمهوری سابق آمریکا با اقدام نظامی علیه ایران مخالفت کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس، بیل کلینتون در یک گردهمایی که در دانشگاه ایالتی کانزاس و با حضور 9 هزار نفر برگزار شد، گفت: ما می‌توانیم به جنگ نرویم و می‌توانیم از فاجعه جلوگیری کنیم. شما باید  اول از هر چیز گفت و گو را پیشه کنید. به تعبیری دیگر اگر شما قصد دعوا با فردی را دارید ، باید بدون توجه به اختلافاتتان با وی گفت و گو کنید.

کلینتون در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت ایران سه برابر عراق است، تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند مطمئن باشد که حمله نظامی برنامه هسته‌ای ایران را نابود می‌کند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بعد از سخنرانی 45 دقیقه‌ای خود در دانشگاه کانزاس ، ضمن مخالفت  با هرگونه حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: لزومی ندارد جنگی را با ایران آغاز کنیم و خود را مجبور به تحمل فاجعه‌ای دیگر کنیم. کیلینتون در ادامه با تاکید مجدد بر ضرورت گفت‌وگوی آمریکا با ایران گفت:‌ حمله به ایران سبب بروز مشکلات بسیاری برای آمریکا می‌شود.

کلینتون همچنین به توافق  درباره خلع سلاح زرادخانه‌ای هسته‌ای کره شمالی اشاره کرد و گفت: به نظر من معامله بسیار خوبی بود و من خیلی از شنیدن خبر آن خوشوقت شدم اما باید توجه داشته باشیم که این توافق ناشی از اقدامات دیپلماتیک بود.

برچسب‌ها