تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴

همشهری آنلاین: بوروسیا دورتموند با غلبه بر بایرن، پس از بوندس‌لیگا، جام حذفی را هم به چنگ آورد.

با پیروزی 5 بر 2 مقابل بایرن مونیخ در فینال جام حذفی آلمان در مقابل دیدگان 75 هزار تماشاگر در ورزشگاه زیبای المپیک شهر برلین و به داوری پتر گاگلمان، تیم بوروسیا دورتموند برای اولین بار در تاریخ 103 ساله این باشگاه، هر دو جام قهرمانی این فصل را به دست آورد. در پنجمین برتری پیاپی دورتموند برابر بایرن، لواندوفسکی سه گل به ثمر رساند.

در بهترین فینال تمام دوران فوتبال آلمان قهرمان و نایب قهرمان بوندس‌لیگا رودرروی هم قرار گرفتند. این بازی که با برتری محسوس زردپوشان دورتموند همراه بود، در نیمه اول با نتیجه 3 بر 1 به سود قهرمان لیگ به پایان رسید.

در نیمه دوم شاگردان هاینکس سعی در جبران عقب‌ماندگی داشتند و تلاش زیادی نیز در این راه به کار بردند، اما بازی بی‌نقص و زیبای حریف اجازه هنرنمایی به بایرنی‌ها که روز بدی داشتند، نداد. این دیدار در نهایت و در کمال ناباوری با حساب 5 بر 2 به سود شاگردان یورگن کلوپ خاتمه یافت.

گل‌های دورتموند را کاگاوا (دقیقه 3)، هوملز (41 پنالتی)، لواندوفسکی (1+45، 58 و 81)، و گل‌های بایرن را آرین روبن (25 پنالتی) و ریبری (75) به ثمر رساندند.

ترکیب تیم دورتموند:

وایدن‌فلر (لانگراک)، پیژچک، سوبوتیچ، هوملز، اشملتسر، گوندوآن، کِل، بلاژچیکوفسکی (پریسیچ)، کاگاوا (بِندِر)
سرمربی: یورگن کلوپ

ترکیب تیم بایرن مونیخ:

نویر، لام، بواتنگ، باداشتوبر، آلابا (کونتنتو)، شواین‌اشتایگر، لوئیز گوستاوو (مولر)، روبن، کروس، ریبری، گومز

سرمربی: یوپ هاینکس

برخی اظهارنظرها در پایان این بازی

فرانس بکن‌بائر: "پنج بار باختن از یک حریف، واقعا خجالت‌آور است."

یواخیم لو: "اصلا انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتم. دورتموندی‌ها همیشه مقابل بایرن سرسختند. اما بایرن این هفته در مقابل چلسی عکس‌العمل شدیدی نشان خواهد داد."

یوپ هاینکس: "نباید گله کنیم. کار دفاعی ما فاجعه بود و مقصر خودمان هستیم. با شرمندگی باید گفت که ما سزاوار پیروزی نبودیم. اما نباید این بازی روحیه ما را خراب کند. ما هنوز یک هدف بزرگ پیش رو داریم. فکر می‌کنم تا فینال لیگ قهرمانان اروپا، همه از شوک بیرون بیاییم. آن یک بازی کاملا متفاوت است."

یورگن کلوپ: "فینالی بود که به عنوان یک دورتموندی نمی‌شد بهتر از آن را تصور کرد. قطعا آنچه بر ما گذشت، قابل توصیف نیست."

منبع: همشهری آنلاین