گروه اقتصادی: روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرد: در طی سال گذشته 330 میلیارد و 804 میلیون ریال تسهیلات به بخش حمایت از فعالیت‌های خود اشتغالی تعلق گرفته است‌.

بر اساس این گزارش، در این دوره 330 میلیارد و 804 میلیون ریال به بخش حمایت از فعالیت‌های خود اشتغالی در قالب اعطای تسهیلات به صورت انفرادی به جویندگان کار دارای مهارت با اولویت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اعطا شده است.

این گزارش می‌افزاید: در ازای این تسهیلات 8 هزار و 714 شغل ایجاد شده است. همچنین صدور مجوز برای فعالیت 168 دفتر کاریابی غیر دولتی داخلی و 28 دفتر کاریابی غیر دولتی بین‌المللی و بهره‌مندی تعداد 16 هزار و 989 نفر از کارفرمایان از جمله اقدامات کمی سیاست‌گذاری اشتغال بوده است‌.

در ادامه این گزارش آمده است‌: در بخش هدایت و حمایت از کارفرمایان و گسترش کار آفرینی علاوه بر اقدامات کیفی،‌ تاکنون تعداد 2219 نفر کار آفرین در سطح کشور شناسایی شده‌اند، همچنین در اجرای آیین‌نامه گسترش بنگاه‌های کوچک اقتصادی زود بازده و کار آفرین تاکنون 191هزار و 340 طرح به بانک‌ها معرفی شده است که از این تعداد 77609 طرح از سوی بانک‌ها تایید شده است.