گروه ورزشی: بایرن‌مونیخ و چلسی که پس از عبور از حریفان مختلف به فینال لیگ قهرمانان رسیده‌اند، شب شنبه نبرد نفسگیری برای بالا بردن جام قهرمانی دارند.

سخت‌ترین مصاف آنها در مسیر فینال، بی‌تردید در بازی نیمه نهایی بود که موفق شدند برخلاف پیش‌بینی‌ها، دو غول اسپانیایی را حذف کنند. چلسی توانست بارسا، مدافع عنوان قهرمانی را حذف کند و انتقام شکست از این تیم در رویارویی قبلی را بگیرد. بایرن‌مونیخ هم که لقب گربه‌سیاه رئال مادرید را پیدا کرده، تیم مورینیو را در ضربات پنالتی حذف کرد. البته عبور از سد این دو حریف سرسخت گران تمام شد و هر دو تیم محرومان مهمی دارند. چلسی جان تری و ایوانوویچ را در خط دفاع و مرلس و رامیرس را در خط میانی در اختیار ندارد و بایرن هم نمی‌تواند روی باداشتوبر و آلابا در خط دفاع و لوئیز گوستاوو در خط میانی حساب کند.

دی‌متئو خوش‌شانس بود که دو مدافع میانی‌اش، داوید لوئیز و گری کاهیل برای این بازی آماده شدند و دغدغه‌ای بابت پرکردن جای خالی جان تری ندارد. بوسینگوا هم که در بازی برگشت برابر بارسا به اجبار در دفاع میانی بازی کرد، جای ایوانوویچ را در دفاع راست پر می‌کند. در عوض کار هاینکس سخت‌تر است و مجبور است از تیموشچوک که یک هافبک دفاعی است، در کنار بواتنگ در قلب دفاع استفاده کند. کونتنتوی ایتالیایی هم به جای آلابا در دفاع چپ بازی می‌کند و شواین اشتایگر به جای گوستاوو هافبک دفاعی بایرن خواهد بود.

چلسی هم در خط میانی از میکل، لمپارد و اسین استفاده می‌کند و کالو در خط حمله به دروگبا و ماتا اضافه می‌شود. این بازی در آلیانس آرنا، ورزشگاه خانگی بایرن برگزار می‌شود و از زمان برگزاری لیگ قهرمانان با سبک جدید، هیچ تیمی نتوانسته در خانه‌اش به قهرمانی برسد. به همین دلیل پیتر چک، دروازه‌بان چلسی معتقد است که بایرن در ورزشگاه خانگی‌اش تحت فشار خواهد بود؛ «بازی در ورزشگاه خانگی یک مزیت است ولی در فینال تیمی موفق است که بتواند با فشار روحی کنار بیاید و آنها به‌خاطر میزبانی تحت فشار بیشتری خواهند بود.»

بایرن در این فصل در بوندس لیگا ناموفق بود و شنبه هفته گذشته هم در فینال جام حذفی 5 بر 2 مغلوب دورتموند شد تا همچنان در حسرت جام باشد. اشتباهات دفاعی بایرن در این بازی هواداران و مسئولان تیم را پیش از رویارویی با چلسی نگران کرده است، به‌ویژه اینکه 3 مهره دفاعی تیم هم غایبند. دروگبا در 2 بازی رفت و برگشت مقابل بارسا نمایشی عالی داشت و کوچک‌ترین اشتباه مقابل این مهاجم آماده می‌تواند به قیمت از دست رفتن قهرمانی باشد.

نقطه قوت بایرن خط حمله این تیم است که با ریبری، روبن و گومز می‌تواند هر خط دفاعی را تسلیم کند. هاینکس هم به نشریه فرانسوی فرانس فوتبال گفت که برای شکست چلسی ریبری باید در اوج باشد؛ « فرانک فصلی استثنایی را پشت سر می‌گذارد. او روی بازی‌اش تمرکز کرده و در بالاترین سطح بازی‌اش قرار دارد. برای پیروزی در فینال نیاز داریم که ریبری در اوج باشد. اگر ما فاتح لیگ قهرمانان شویم، فرانک ثابت خواهد کرد که جزو بهترین بازیکنان جهان است.»

برای دی‌متئو هم پیروزی در این فینال یک افتخار بزرگ و غیرمنتظره است. این دومین حضور چلسی در فینال لیگ قهرمانان است و جالب اینکه هر دو بار هم با هدایت مربیان موقت به این موفقیت رسیده است. این مربی جوان ایتالیایی ضعف خط دفاع بایرن را قبول ندارد و می‌گوید:

«خیلی‌ها شکست اخیر بایرن مقابل دورتموند را دلیل شکنندگی این تیم می‌دانند ولی نمی‌توانید با تنها یک بازی درباره یک تیم قضاوت کنید. آنها تیمی فوق‌العاده‌اند، چند بازیکن فوق‌العاده دارند و بازی سختی خواهد بود. شما در فینال لیگ قهرمانان نمی‌توانید انتظار دیگری داشته باشید.» چلسی تا به حال قهرمان این تورنمنت نشده، درحالی‌که بایرن 4بار به قهرمانی اروپا رسیده است. باید دید امشب دی‌متئو به انتظار چلسی پایان می‌دهد یا اینکه جام در مونیخ می‌ماند.

منبع: همشهری آنلاین