همشهری آنلاین: همزمان با نخستین سالگرد درگذشت زنده یاد ناصر حجازی فوتبالیست اسطوره‌ای ایران کتاب درباره زندگی او منتشر شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از موسسه آموزش شهر این کتاب شرح مختصری از زندگی ناصر حجازی مرد بلند‌آوازه فوتبال ایران است که با موافقت و همکاری خانواده ایشان، تهیه و چاپ شده است.

کیهان محمدخانی مدیرعامل مؤسسه آموزش شهر، در مقدمه کتاب می‌نویسد:

مفاخر هر جامعه‌ای، سرمایه‌های ارزشمند و گرانقدری هستند که بخش اساسی از فرهنگ و تمدن آن جامعه را تشکیل می‌دهند. معرفی و شناساندن چنین بزرگانی به نسل‌های آینده، از اولویت‌های فرهنگی همه ی جوامع و ملل است؛ این کار صورت نمی‌پذیرد مگر با ثبت و ضبط اندیشه، ویژگی‌ها، صفات، آثار و چرایی و چگونگی زندگی و مرگ آن‌ها.

  به یاد اسطوره / ‌پرواز آخر اسطوره / ناصر از دروازه گذشت / نامگذاری ورزشگاهی در تهران به‌نام ناصر حجازی / مراسم تشییع و خاکسپاری ناصر حجازی /

این کتاب 104 صفحه‌ای (قطع جیبی) که با شمارگان 2000 نسخه به چاپ رسیده است، در مراسم بزرگداشت ایشان رونمایی خواهد شد.

«مفاخر و نام‌آوران ایران‌زمین»، عنوان مجموعه کتاب‌هایی است که مؤسسه آموزش شهر در راستای معرفی چهره‌های علمی، هنری، ورزشی، دینی و ... اقدام به تهیه و چاپ آن‌ها می‌کند و شامل بخش‌هایی مانند زندگی‌نامه، معرفی آثار، افتخارات، خاطرات، از نگاه دیگران، آلبوم تصاویر و ... است.

حجازی دومین چهره ورزشی از این مجموعه، پس از جهان‌پهلوان «غلام‌رضا تختی» می‌باشد.

منبع: همشهری آنلاین