همشهری آنلاین: در حالی روز ایدز از تقویم کشور حذف شد که دبیر کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی، گفت: در صورت کنترل نشدن موج سوم ایدز، شاهد افزایش تولد نوزادان مبتلا به HIV خواهیم بود که قربانی ارتباط جنسی بی‌محابا و پر مخاطره هستند.

دکتر مجید رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه علایم و عوارض موج سوم ایدز در جامعه در حال ظاهر شدن است، اظهار کرد: این در حالی است که در چند سال گذشته به طور مرتب در این زمینه هشدار داده شده و باید برای پیشگیری از این مسئله اقدامات جدی صورت بگیرد چرا که در غیر این صورت نمی‌توان آنرا کنترل کرد.

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه کنترل موج سوم ایدز بسیار دشوارتر از موج دوم است، خاطرنشان کرد: موج سوم گروه‌های بیشتری از جامعه را تحت الشعاع خود قرار داده است. ضمن اینکه تابوی رابطه جنسی سنگین‌تر از اعتیاد بوده لذا تلاش‌ها برای شناسایی و کنترل آن دشوارتر است.

 دبیر کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور در ادامه تصریح کرد: لازمه کنترل موج سوم ایدز آموزش‌های گسترده به تمام سطوح جامعه است و باید آموزش‌ها از سن بلوغ شروع و تا زمان ازدواج ادامه داد.

 رضازاده در پایان با اشاره به حذف روز ایدز از تقویم رسمی کشور عنوان کرد: وجود یک روز در تقویم ملی کشور سبب توجه بیشتر سیاستگذاران، برنامه ریزان و مدیران ارشد به آن مقوله می‌شد و با حذف روز HIV فرصت‌ها برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و در پی آن اختصاص بودجه به آن کاهش می‌یابد.

منبع: همشهری آنلاین