گروه ورزش- محمود مولایی: کیانوش رستمی، وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم ایران همانطور که در مسابقات جهانی فرانسه رکوردزنی کرد و شگفتی‌ساز شد، هفته پیش در مسابقه‌های انتخابی تیم ملی نیز همگان را شگفت‌زده کرد.

او در مسابقه‌های رکوردگیری که در مشهد برگزار شد، عملکردی بهتر از هفت‌‌وزنه‌بردار دیگر داشت و این بار توانست رکورد دوضرب جهان را جابه‌جا کند. رستمی در مسابقات جهانی فرانسه رکورد یک‌ضرب را ارتقا بخشید ولی تلاشش در مهار وزنه 218 کیلوگرم دردوضرب نتیجه نداد و ناکام ماند. او بعد از این مسابقات گفت که یک روز رکورد دوضرب دسته 85 کیلوگرم را هم از آن خودش می‌کند و وعده داد که در المپیک لندن بتواند رکورد دوضرب را هم جابه‌جا کند.

رستمی اما در ماه‌های گذشته در مسابقات آسیایی موفقیت چشمگیری نداشت و افتش کادر فنی تیم ملی را نگران کرده بود؛ اینکه آیا او می‌تواند خودش را تا آغاز المپیک به مرز آمادگی برساند یا نمی‌شود روی طلای رستمی در المپیک حساب کرد. این وزنه‌بردار اما در مسابقه‌های رکوردگیری دوبار به اوج بازگشت و به قدری اوج گرفت که توانست وزنه 220 کیوگرم را در حرکت دوضرب مهار کند.

  • قبل از برگزاری مسابقه‌های رکوردگیری کمتر کسی فکر می‌کرد بتوانی رکورد جهان را جابه‌جا کنی، خودت فکرش را می‌کردی؟

خودم فکرش را می‌کردم که رکوردزنی کنم چون برایش برنامه داشتم و از اول هم می‌خواستم وزنه 220 را بالای سر ببرم. تمرینات سنگینی برای مهار این وزنه انجام داده بودم و از قبل آمادگی‌اش را داشتم اما اینکه برخی فکر نمی‌کردند وزنه 220 کیلوگرم را بزنم، شاید دلیل دیگری داشت. شاید دلیلش این بود که به مسابقه‌های رکوردگیری توجه زیادی نمی‌شود.

  • شاید هم به‌دلیل افتی که در مسابقات آسیایی داشتی، چنین انتظاری از تو نمی‌رفت. چون در این مسابقات عملکرد قابل‌قبولی نداشتی.

البته من به‌دلیل آسیب‌دیدگی در ماه‌های گذشته شرایط خوبی نداشتم. مشکل آسیب‌دیدگی زانو را در مسابقات فرانسه هم داشتم و الان وضعیتم خیلی بهتر شده. یعنی الان مشکلی از بابت زانوی آسیب‌دیده‌ام ندارم.

  • در تمرینات وزنه 220 کیلو را مهار کرده بودی؟

تقریبا یک هفته قبل از مسابقه‌های رکوردگیری در تمرینات این وزنه را مهار کرده بودم. برای همین در همان حرکت اول دوضرب وزنه 220 کیلو را انتخاب کردم.

  • جالب اینکه در فرانسه تلاش زیادی کردی تا وزنه 218 را مهار کنی و این اتفاق نیفتاد ولی حالا دو‌‌کیلو بالاتر از 218 را بالای سر بردی؟

در فرانسه مشکل درد زانو داشتم و از شرایط ایده‌آل به دور بودم اما در آنجا فکر می‌کردم بتوانم رکورد دوضرب را هم جابه‌جا کنم اما نشد و من مدام به این فکر می‌کردم که روزی بتوانم رکورد دوضرب را هم بزنم.

  • البته این رکورد ثبت جهانی نمی‌شود، آیا این موضوع تو را دلسرد نمی‌کند؟

در حال حاضر شرایط خیلی خوبی دارم. تا المپیک هم زمان زیادی نمانده و از ماه‌ها قبل خودم را برای المپیک آماده می‌کردم. من رکورد یک ضرب جهان را در مسابقات فرانسه زدم و هفته پیش نیز توانستم وزنه 179 کیلوگرم را بالای سر ببرم. یعنی شش کیلو هم رکورد جهان را ارتقا بخشیدم و نشان دادم که در آمادگی کامل به سر می‌برم. یعنی الان شرایط من بهتر از مسابقات جهانی است و آماده حضور در المپیک هستم. البته بقیه بچه‌ها هم در مسابقه‌ رکوردگیری، عملکرد خوبی داشتند.اما تمرینات فشرده بچه‌ها را خسته کرده ولی رفته رفته بهتر می‌شویم.

 

  • مدال طلای جهان را داری و مطمئنا برای تصاحب مدال طلای المپیک حساب ویژه‌ای باز کرده‌ای. اهمیت المپیک برای تو چقدر است؟

همه ورزشکاران دوست دارند در المپیک مسابقه بدهند و بدرخشند. خداراشکر من این شانس را دارم که در المپیک لندن حضور داشته باشم. دوست دارم در لندن مدال خوش رنگی به دست بیاورم. همینطور سعی می‌کنم به‌گونه‌ای زندگی و تمرین کنم که در المپیک بتوانم رکوردزنی کنم. در مدتی که تمرین می‌کنم تا به المپیک برسم، باید تمرینات ویژه‌ای انجام دهم. می‌خواهم وزنه 220 و یا حتی بیشتر از این وزنه را بالای سر ببرم. 

منبع: همشهری آنلاین