همشهری آنلاین: ایوب مرادی با حدنصاب مجموع 338 کیلوگرم عنوان چهارمی دسته 85 کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان را از آن خود کرد.

A.Moradi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، مرادی در حرکت یک ضرب شروع خوبی داشت و به راحتی وزنه 153 کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در ادامه انتظارات کادر فنی را برآورده نکرد و دو بار پیاپی در مهار وزنه 158 ناموفق بود. وی در صورت بالای سر بردن این وزنه می‌توانست مدال برنز حرکت یک ضرب را از آن خود کند، اما در نهایت آدام مالیگوف روس بود که با حدنصاب 154 کیلوگرم، بالاتر از نماینده کشورمان روی سکوی سوم حرکت یک ضرب ایستاد.

در این حرکت رقابت برای کسب مدال طلا میان آرتم اوکولوف، دیگر وزنه‌بردار روسیه و هواکونگ ژانگ از کشور چین بود که البته وزنه‌بردار چینی با مهار وزنه 161 کیلوگرم در حرکت دوم، مدال طلای خود را قطعی کرد. ژانگ برای آخرین حرکت خود نیز پشت وزنه 165 ایستاد که آن را نیز با موفقیت بالای سر برد تا با 5 کیلوگرم برتری نسبت به اوکولوف، به استقبال حرکات دوضرب برود.

مرادی در حرکت دوضرب، ابتدا برای مهار وزنه 181 روی تخته رفت و با سه چراغ سفید داوران مواجه شد. انتخاب بعدی کادر فنی برای مرادی وزنه 185 بود که این وزنه‌بردار اصفهانی آن را نیز با موفقیت بالای سر برد. در ادامه مرادی برای کسب دو مدال با ارزش برنز دوضرب و مجموع، باید وزنه 189 را بالای سر می‌برد اما این بار نتوانست از داوران چراغ سفید بگیرد تا همچون حرکت یک ضرب، در حرکت دوضرب نیز، در آستانه کسب مدال، از رسیدن به آن محروم شود.

به این ترتیب ایوب مرادی با کسب عناوین چهارم جهان و 65 امتیاز تیمی به کار خود در رقابت‌های دسته 85 کیلوگرم پایان داد. در این وزن هواکونگ ژانگ از چین با حدنصاب نصاب مجموع 359 کیلوگرم (165 یک ضرب، 194 دوضرب)، روی سکوی قهرمانی ایستاد، آرتم اوکولوف از روسیه با مجموع 353 کیلوگرم (160 یک ضرب، 193 دوضرب) نایب قهرمان شد و هموطنش آدام مالیگوف نیز با رکورد مجموع 342 کیلوگرم، بالاتر از ایوب مرادی روی سکوی سوم قرار گرفت.

کد خبر 170684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز