همشهری آنلاین: شرکت رولزرویس اولین موتور جت ساخت این شرکت را رونمایی کرد،‌موتوری که هیچ شرکتی قصد وصل کردن آن را به جت‌هایش نخواهد داشت زیرا این موتور تماما از تکه‌های لگو ساخته شده‌است.

این موتور جت لگویی در نمایشگاه هوانوردی فارنبرو در همشایر به نمایش درآمده‌است. این موتور نسخه شبیه‌سازی شده‌ای از موتور Trent 1000 شرکت رولزرویس است که ابعاد آن نیمی از ابعاد موتور واقعی است. Trent 1000 موتوری است که بر روی هواپیمای بوئینگ 787 Dreamliner قرار گرفته است.

نسخه لگویی از 152 هزار و 455 تکه لگو ساخته شده و نشان‌دهنده پیچیدگی عملکرد درونی یک موتور جت است. ساخت این نسخه از موتور رولزرویس هشت هفته به طول انجامیده و چهارنفر مسئول انجام آن بودند. وزن این مدل 307 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.

برای تکمیل این مدل بیش از 160 قطعه جداگانه از موتور ساخته شده و به یکدیگر وصل شدند. همه جزئیات موتور،‌ از پره‌های بزرگ پروانه که هوا را به درون موتور می‌مکد گرفته تا اتاقک‌های احتراق سوخت باید به دقت بررسی می‌شده و سپس توسط لگو شبیه‌سازی می‌شدند.

این موتور بخشی از نمایشگاه نوآوری در نمایشگاه فارنبرو است،‌ منطقه‌ای که برای تشویق جوانان به علم،‌ تکنولوژی و ریاضیات درنظر گرفته شده‌است. رولزرویس در این نمایشگاه اعلام کرد از ارتش آمریکا سفارشی 118 میلیون دلاری دریافت کرده‌است تا موتور‌های M250 متعلق به هلیکوپترهای دیده‌بان ارتش را تعمیر کند.

منبع: همشهری آنلاین