همشهری آنلاین: یوداویل نام شهری در میانه صحرای آریزونا است که توسط نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا با هدفی ترسناک ساخته شده،‌ نظامیان آمریکایی از این شهر برای تمرین حملات بمباران استفاده می‌کنند.

شاید صحرای خالی از سکنه و داغ آریزونا مکان چندان جالب توجهی برای بنای یک شهر به نظر نیاید اما اگر این شهر تنها با هدف تمرین هدف گیری بمباران و حملات هوایی ساخته شده‌باشد،‌ در این صورت مزایای دورافتاده بودن این نقطه از زمین برای بنای یک شهر آشکار خواهد شد.

این مجموعه هدف‌گیری شهری یا R-2013-West و یا یوداویل،‌ در سال 1999 و در فاصله هشت کیلومتری مرز مکزیک-آمریکا در جنوب آریزونا بنا شده است. نام یودا از نام مستعار فرماندهی که ایده ساخت آن را داد،‌ برگرفته شده‌است.

نیروی هوایی آمریکا از این شهر به عنوان یک هدف بمباران هوایی استفاده می‌کند،‌ پس عجیب نیست که بدانید این شهر کاملا خالی از سکنه بوده و نزدیک‌ترین شهر مسکونی با آن 32 کیلومتر فاصله دارد. این شهر از 178 ساختمان که همگی از کانتینر‌هایی با ابعاد مختلف که گاه ارتفاع آنها به اندازه یک ساختمان چهار‌ طبقه است ساخته شده است.

همچنین یوداویل اولین شهر نزدیک به محدوده پوشش هوایی ارتش آمریکا است، ‌جایی که تمامی انواع هواپیماها و سرنشینان آن می‌توانند هدف‌گیری راکت‌ها،‌ سلاح‌ها و سلاح‌های لیزری را تمرین کنند.

در این شهر همچنین می‌توان خودروهایی را از خودروهای شخصی گرفته تا خودروهای زره‌پوش و تانک‌ها به عنوان هدف مشاهده کرد. یکی از استادان ارتش آمریکا در سال 2009 در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود این منطقه شباهت زیادی به خاورمیانه و آسیا دارد از این رو می‌تواند محیط هدف‌گیری حقیقی را برای خلبانان به وجود آورد تا بتوانند دقت خود را در مهارت‌ حملات هوایی بالا ببرند. وی در این مصاحبه گفت این زمین‌های بیابانی شباهت زیادی به روستاها و شهر‌های عراق و افغانستان دارد.

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴