همشهری آنلاین: موزه هنر امام علی(ع) در راستای گسترش مفاهیم دینی و قدسی هنر معاصر در ماه مبارک رمضان اقدام به رونمایی بخشی از گنجینه موزه کرده است.

به گزارش فارس، آیین گشایش این نمایشگاه در سه طبقه موزه و در سه بخش تصویرسازی، نقاشی و خوشنویسی چهارشنبه 28 تیرماه ساعت 16 برگزار می‌شود.

طبقه همکف موزه اختصاص به نمایشگاه تصویرگری دینی خواهد داشت و 28 اثر تصویرسازی از هنرمندان معاصر ایران و جهان با مضمون دعا و نیایش در این نمایشگاه ارایه خواهد شد.

این آثار منتخبی است از آثار دومین جایزه جهانی ادیان توحیدی است که با هدف تقویت آموزه‌های دینی و بیان ظرفیت‌های غنی هنر تصویرسازی در تبیین مفاهیم معنوی و تعالیم انبیا برگزار شده است و شامل آثار هنرمندانی از ایران، سویس ترکیه، عراق، ایتالیا، کرواسی، تایوان، روسیه و ... خواهد بود.

در طبقه میانی موزه، نمایشگاه مروری بر آثار خوشنویسی استاد حمید عجمی هنرمند معاصر و مبدع خط معلی است که مضمون آثارش قرآنی و دینی است.

تعداد 75 اثر خوشنویسی این هنرمند از گنجینه موزه در قالب خطوط نستعلیق و معلی به معرفی و سیر تطور و تحول آثار و زمینه‌سازی ابداع خط معلی خواهد پرداخت.

در طبقه فوقانی موزه نیز بخشی از آثار ارزشمند گنجینه موزه شامل 35 اثر با مضامین مرتبط با نام و سیره و آموزه‌های حضرت علی (ع) در قالب نقاشی، نقاشی دیجیتال و نقاشیخط از هنرمندان معاصر ایران همچون: حبیب الله صادقی، آیدین آغداشلو، مهدی حسینی، علی وزیریان، مصطفی گودرزی، رضا عابدینی، ابراهیم حقیقی، آنه محمد تاتاری و هنرمندان دیگر به نمایش درخواهد آمد.

علاقمندان می‌توانند تا 31 شهریورماه برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این برنامه به موزه هنرامام علی(ع) واقع در خیابان ولی عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند.

 

برچسب‌ها