تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۸

گروه حوادث: تنه به تنه شدن دو جوان در خیابان، نزاعی خونین را رقم زد که در جریان آن جوان 19 ساله‌ای به قتل رسید و نوجوان 17 ساله‌ای با درخواست قصاص خانواده مقتول روبه‌رو شد.

عصر 14 تیرماه امسال زمانی که یک درگیری خونین به کلانتری 23 فردیس گزارش شد ماموران در بررسی‌های اولیه خود دریافتند جوان 19 ساله‌ای به نام محمد در اثر ضربات چاقوی نوجوانی به نام فرامرز به قتل رسیده است.

ماموران که ردیابی‌های اولیه خود را آغاز کرده بودند توانستند دو ساعت بعد عامل جنایت را دستگیر کنند، وی در بازجویی‌های اولیه به وارد کردن2 ضربه چاقو اعتراف کرد و مدعی شد با قربانی حادثه هیچ آشنایی نداشته و تنها به خاطر تنه‌زدن درگیری بین آنها آغاز شده که با قتل پایان یافته است.

با تکمیل تحقیقات پرونده این جنایت برای صدور رای نهایی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و صبح دیروز متهم دربرابر 5 قاضی قرار گرفت تا به دفاع از خود بپردازد.

در این جلسه پس از بیان کیفرخواست، پدر مقتول در جایگاه قرار گرفت و با درخواست قصاص گفت: این جوان و دوستانش باندی تشکیل داده بودند و روی بازوی بچه‌ها علامت می‌گذاشتند تا وقتی بزرگ شدند بدانند فرامرز قبلا آنها را زده است.

پس از آن سه نفر از دوستان متهم با حضور در جایگاه به تشریح حادثه پرداخته و گفتند عصر روز حادثه دیده‌اند که فرامرز مرد جوان را با چاقو زخمی کرده است، یکی از شاهدان گفت: آن روز وقتی که چهار نفری در حال قدم زدن در خیابان بودیم، محمد و فرامرز با هم تنه به تنه شدند که سر این موضوع درگیری بوجود آمد که ناگهان فرامرز با چاقو، او را زد.

سپس فرامرز با تفهیم اتهام مباشرت در قتل عمدی به دفاع از خود پرداخت و گفت: من فقط یک ضربه به کتف راست وی زدم ولی نمی‌دانم چه کسی ضربه دوم را زده است.

وی در آخرین دفاع گفت: من از خجالت نمی‌توانم حرف بزنم و تنها درخواست بخشش دارم. برپایه این گزارش، پس از شور قضات دادگاه، جوان جنایتکار به قصاص محکوم شد.