به گزارش همشهری آنلاین، محمد احمدی بافنده با بیان این مطلب افزود: رانندگان این تاکسیها بعضا در حال پرداخت قسط وام نوسازی خودرو نیز هستند ولی هنوز خودروی جدید به آنها تحویل داده نشده است.
وی با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی اکنون حدود پنج سال است که در صورت نوسازی ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در سال جاری متوسط عمر ناوگان به حدود چهار سال خواهد رسید گفت: از مجموع بیش از هفت هزار تاکسی فرسوده که برای نوسازی ثبت نام شدهاند، هنوز بسیاری از تاکسی اسقاط نشدهاند، این در حالیست که مقرر بود امسال نوسازی تاکسیهای فرسوده به صورت جهادی و گسترده صورت گیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون تنها ۴۰۰ دستگاه تاکسی جدید آن هم از سهمیه سال ۹۰ وارد ناوگان شده است و هیچ خودروی جدیدی از سهمیه امسال تحویل داده نشده است.
بافنده تصریح کرد: رانندگان از نوسازی تاکسیهای فرسوده استقبال خوبی داشتهاند اما عدم هماهنگیهای بین برخی از دستگاههای مسئول سبب شده تا روند نوسازی تاکسیهای فرسوده با مشکلاتی مواجه شود.
وی افزود: رانندگان تاکسی شغل دیگر جز رانندگی ندارند و طولانی شدن روند نوسازی تاکسیهایشان مشکلات جدی برای آنها ایجاد میکند. شاید برخی مسئولان فکر میکنند که رانندگان شغل دیگری هم دارند و در چند ماهی که روند نوسازی خودرویشان زمان میبرد برسرآن کار میروند که اقدامی اساسی برای تسریع زمان نوسازی تاکسیها صورت نمیگیرد.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: چند ماه است که تعداد زیادی از رانندگان تاکسی چشم به راه نوسازی خودرویشان هستند و امیدواریم که ضمن نوسازی بیش از ۷ هزار تاکسی ثبت نام شده، اقدامات و زمینه سازی لازم برای نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده دیگر تا پایان سال صورت گیرد.