به گزارش همشهری آنلاین،میثم مظفر با بیان این مطلب افزود: عدم نوسازی تاکسیهای فرسوده مشکلات زیادی را برای شهر، شهروندان و رانندگان تاکسی به وجود آورده تا جایی که برخی از رانندگان حاضرند حتی با سرمایه شخصی و بدون تسهیلات ستاد مدیریت سوخت تاکسی جدید بخرند اما حتی در این مورد هم همکاریهای لازم صورت نمی گیرد.
وی ادامه داد: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانهها، انتظار میرفت روند نوسازی تاکسیها و خودروهای فرسوده در تمامی کشور تسریع شود چر که نوسازی خودروها و جایگزین کردن خودروها مدرن تر و با استاندارد بالاتر یکی از مصادیق این قانون و کاهش مصرف سوخت است اما متاسفانه هیچ اقدامی در اینباره صورت نگرفت.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: به وجود پیگیریهای زیاد، روند نوسازی تاکسیها همچنان متوقف است و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نتواسته پاسخ لازم را به نیاز تاکسیرانان و شهروندان بدهد.
مظفر با بیان اینکه تاکسیها نقش مهم و سهم قابل توجهی از سفرهای شهری را در تهران برعهده دارند، گفت: بیش از 17 هزار تاکسی فرسوده پایتخت حتی قادر به دریافت معاینه فنی نیستند و سبب تشدید آلودگی هوا می شوند به همین دلیل عدم نوسازی تاکسی ها هم شهروندان و هم رانندگان تاکسی را متضرر کرده است، چنانچه این رانندگان مجبورند بخش عمده ای از درآمد خود را صرف تعمیرات خودرو خود کنند.