13سال پیش، 22حلقه فیلم متعلق به دوره‌ قاجار در کاخ گلستان تهران پیدا شد و به آلبوم‌خانه این مجموعه فرستاده و برای مرمت به مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه برده شدند.

 11سال بعد در دهم بهمن‌ماه 1389نیز 38حلقه فیلم دیگر در یکی از انبارهای قدیمی عمارت خورشید‌ توسط کارشناس اداری و امور عمومی کاخ گلستان کشف شدند. این فیلم‌ها پس از بررسی یکی از انبارهای موزه کشف شدند.

فیلم‌ها پس از آن به واحد اسناد کاخ گلستان منتقل شدند. اکنون مدیر مجموعه کاخ گلستان درباره سرنوشت فیلم‌های جدید قاجاری به خبرنگار ایسنا گفته است که به‌دنبال موفقیت در پروژه 22حلقه فیلم قبلی، قصد داریم 38حلقه فیلم جدید را به‌محض کسب مجوز برای بررسی و مطالعه به مرکز ملی فیلم فرانسه بفرستیم. مسعود شریفی گفت: این فیلم‌ها که در قطع‌های 36و 16میلی‌متری هستند از نوع پوزیتیو و نگاتیو با متراژ تقریبی دو تا 300متر است.

وی افزود: این فیلم‌ها با مراسم رژه آغاز می‌شود و شامل موضوعاتی همچون عبور کالسکه مظفری با حضور مظفر‌الدین‌شاه، عمارت شمس‌العماره، مراسم بند‌بازی/ سیاه‌ها، عبور سواران از رودخانه، گذر کالسکه مظفرالدین‌شاه از میدان مشق و کالسکه مظفرالدین‌شاه در میدان توپخانه است.

مدیر کاخ موزه گلستان همچنین در مورد امکان نمایش فیلم‌های قاجاری که 13سال پیش در کاخ گلستان یافت شدند، گفته است تا رسیدن زمان مناسب برای برگزاری مراسم رسمی با هدف رونمایی از این فیلم‌ها، هیچ اطلاعاتی از آنها به بیرون درز نمی‌کند.