تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۳

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: به دنبال انجام نظارت‌های دوره‌ای و عرضه محصولات کشاورزی شناسنامه دار، سالم و ارگانیک در بازار‌ها و میادین میوه و تره بار و شکل گیری فضای رقابتی میان غرفه داران، کیفیت محصولات مورد عرضه در بازار‌ها با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، مهندس حسین صفایی با بیان این مطلب افزود: با نظارت‌ها و آموزش‌ها و دستورالعمل‌هایی که برای درجه بندی محصولات تعیین شده، از عرضه محصولات فاقد شاخص‌های کیفی مورد نظر جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون دستورالعمل درجه بندی و تعیین کیفیت ۷۰ نوع محصول تعیین شده و دستورالعمل‌های مورد نظر برای سازمان استاندارد ارسال شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران همچنین با اشاره به توسعه غرفه‌های عرضه محصولات شناسنامه دار، سالم، طبیعی و ارگانیک در میادین اظهار داشت: گسترش این غرفه‌ها در میادین و استقبال شهروندان از این نوع محصولات، فضای رقابتی را میان غرفه داران ایجاد کرده و به همین دلیل کیفیت محصولات را به دنبال داشته است.

صفایی تصریح کرد: طبق بررسی‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته، شهروندان از افزایش کیفیت محصولات و میوه و تره بار عرضه شده در میادین و بازار‌ها اعلام رضایت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اولین مرکزی است که در بخش عرضه مواد غذایی گواهی استاندارد تشویقی از سوی سازمان استاندارد دریافت کرده است، گفت: تاکنون ۱۵ بازار به این موضوع ملحق شده و ۱۸ بازار جدیدی که تا پایان سال جاری احداث خواهند شد نیز به گونه‌ای طراحی شده و در حال ساخت هستند که بتوانند این گواهی را دریافت کنند.

منبع: همشهری آنلاین