همشهری آنلاین: هزاران تن از مردم بحرین با برگزاری تظاهراتی بهبود شرایط سیاسی و آزادی زندانیان سیاسی این کشور را خواستار شدند

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هزاران تن از مردم بحرین به درخواست گروه‌های مخالف این کشور از جمله جمعیت الوفاق تظاهرات گسترده‌ای را در نزدیکی منامه پایتخت این کشور برگزار کردند و در آن آزادی هرچه سریعتر فعالان سیاسی و حقوق بشری بحرین را خواستار شدند و از دولت این کشور خواستند تا وضعیت سیاسی بحرین را بهبود ببخشد.

این تظاهرات که یکی از بزرگترین تظاهرات مردم بحرین در چند ماهه گذشته محسوب می‌شود در منطقه شیعه نشین البدیع برگزار شد و تظاهر کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی و تصاویری از افراد بازداشت شده و نیز سران مخالفان بحرین ادامه بازداشت رهبران خود را محکوم کردند.

آنها با سر دادن شعارهایی آزادی هرچه سریعتر نبیل رجب، مدیر سازمان حقوق بشر بحرین و نیز از فعالان مخالف دولت این کشور را از زندان‌های رژیم آل خلیفه خواستار شدند.

تظاهرکنندگان در بیانیه‌ای که در پایان این تظاهرات قرائت شد، با محکوم کردن سیاسی شدن دستگاه قضایی این کشور نسبت به ادامه صدور احکام غیر عادلانه علیه مخالفان بحرینی هشدار دادند و پایان هرچه سریعتر این شیوه در دستگاه قضایی بحرین را خواستار شدند.

در این بیانیه که از سوی پنج گروه اصلی مخالف دولت در بحرین امضا شده، آمده است: تمامی بازداشت شدگان حوادث بحرین باید هرچه سریعتر آزاد شوند چرا که این زندانیان، زندانی سیاسی هستند و به دلیل بیان آراء و نظرات خود بازداشت شده‌اند.

در بیانیه مذکور آمده است: سیاست سرکوب و اختناق در بحرین و نیز وضع قوانین ظالمانه از جمله ممانعت از سفر به کشورهای همسایه با خواسته‌های مشروع ملت بحرین مغایرت دارد و باید پایان یابد.

تظاهرات روز جمعه بحرین با موافقت و اجازه دولت این کشور برگزار شد و به دنبال مذاکرات جمعیت الوفاق با معاون نخست وزیر بحرین مخالفان توانستند اجازه برگزاری این تظاهرات را بگیرند.

پیشتر مخالفان بحرینی بارها از مقامات آل خلیفه خواسته بودند تا به آنها اجازه برگزاری تظاهرات و راهپیمایی بدهند اما این خواسته همواره با بهانه‌های مختلف از سوی مقامات بحرین رد شده است.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها