جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: منابع بحرینی از حمله نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به مردم معترض در مرکز شهر منامه خبر دادند که برای همبستگی با اهالی تحت محاصره شهرک العکر به خیابان‌ها آمده بودند.

به گزارش فارس، شبکه خبری العالم به نقل از منابع بحرینی تأکید کرد: نیروهای رژیم آل خلیفه عصر امروز به تظاهرکنندگان در مرکز منامه حمله کرده و برای جلوگیری از پیوستن مردم معترض به داخل پایتخت، همه ورودی‌ها را با خودروهای نظامی بسته‌اند.

بیش از 40 منطقه بحرین امروز شاهد تظاهرات مسالمت آمیز مردم برای اعلام همبستگی با ساکنان منطقه العکر بود.

هنوز از تلفات یا بازداشت‌های احتمالی ناشی از حمله نیروهای رژیم بحرین به معترضان گزارشی نرسیده است.

ائتلاف جوانان 14 فوریه در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی در اینترنت مردم را دعوت به شرکت در این تظاهرات بزرگ در مرکز منامه کرده بود.

این ائتلاف چند روز پیش آغاز فراخوان رسانه‌ای گسترده برای مراسم مردمی بزرگ در قلب شهر منامه در روز جمعه را با شعار "شکستن محاصره شهرک العکر" در راستای وفاداری با اهالی تحت محاصره این شهرک اعلام کرد.

شهرک العکر بحرین از هشت روز پیش در محاصره نیروهای امنیتی رژیم بحرین قرار دارد.

منابع آگاه گفتند که نیروهای رژیم بحرین به شهروندان اهانت می‌کنند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار می دهند.

نیروهای آل خلیفه همچنین از ورود مواد غذایی و دارو به شهرک العکر خودداری کرده و به سمت خانه های شهروندان گاز اشک آور شلیک می کنند.

شهرک‌ها و روستاهای اطراف شهرک العکر نیز شاهد تدابیر شدید امنیتی و حمله به خانه‌ها و بازداشت‌های خودسرانه است.

بحرین از بیش از یکسال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

کد خبر 189123
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز