همشهری آنلاین: رامین طاهری و پیام بویری مدال‌های نقره و برنز اوزان 60 و 74 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در تایلند را به دست آوردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان از ظهر روز سه‌شنبه (14 شهریور) به وقت محلی در شهر پاتایای تایلند برگزار شد که در وزن 60 کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتایج 1- 0 و 3- 0راموس داجیس از لیتوانی را شکست داد. وی در دور سوم نیز 7- 0 و 1- 0صفر چئول جئونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. طاهری در مرحله نیمه نهایی جس سیلک از آمریکا را با نتایج 4- 2 و 1- 0 شکست داد و به دیدار فینال رسید. طاهری در دیدار فینال با نتایج 1- 0 و 2- 0مغلوب زائور کابالوف از روسیه شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 74 کیلوگرم پیام بویری در دور نخست با نتایج 2- 0 و 3- 0 از سد اولدریش وارگا از چک گذشت اما در دور دوم و در یک کشتی نزدیک با نتایج 0- 1، 1- 0 و 0- 1 مغلوب کازبک کیلوف از بلاروس شد که با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی نیز به گروه بازنده‌ها رفت. بویری در این گروه در دیدار نخست تاکاهارو ناکامورا از ژاپن را با نتایج 4- 3 و 3- 0 شکست داد، سپس در دیدار دوم با نتیجه 6- 0 و 1- 0جردن اسپیلر از آمریکا را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت و در دیدار رده‌بندی مقابل عظمت کاستوبایف از قزاقستان با نتایج 0- 1، 1- 0 و 3- 1 به پیروزی دست یافته و صاحب مدال برنز شد. در این وزن کشتی‌گیران بلاروس و گرجستان اول و دوم شدند.

رقابت‌های چهار وزن دوم چهارشنبه برگزار می‌شود.

در وزن 96 کیلوگرم سامان نوروزی در دور نخست با نتایج 7- 0 و 6- 0 از سد تتسویا تاناکا از ژاپن گذشت اما در دور دوم با نتایج مشابه 2 بر 0 مغلوب پتر اوهلر از آلمان شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی نیز به گروه شانس مجدد رفت. نوروزی در این گروه ابتدا با نتایج 1- 0 ، 0- 2 و 1- 0 ونهائو شی از چین را شکست داد، اما در دیدار بعد مقابل یاکوبی کاجایا از گرجستان با نتایج 1- 0 و 4- 0 مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن کشتی‌گیران لیتوانی و آلمان به مقام‌های اول و دوم رسیدند.

در وزن 50 کیلوگرم اشکان قلی‌کیانی در دور نخست مقابل مراد بازاروف از آذربایجان با نتایج 1- 0و 4- 0 شکست خورد اما با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار پایانی وی به گروه شانس مجدد رفت و در این گروه با نتایج 4- 0 و 1- 0 از سد هیوک جئون از کره جنوبی گذشت، اما به علت حضور کشتی‌گیر رژیم اشغالگر قدس در دیدار رده‌بندی، اشکان قلی‌کیانی مقابل تولگان کاراتاش از ترکیه با نتایج 0- 1، 2- 0 و 0- 8 شکست خورد تا شانسی برای کسب مدال برنز نداشته باشد. در این وزن کشتی‌گیران آذربایجان و روسیه به ترتیب اول و دوم شدند.

 

منبع: همشهری آنلاین