سخنگوی اقتصادی دولت که با صعود‌های هیجانی شاخص بورس به وجد آمده در اظهارنظری گفت: بازار سرمایه ایران یا بورس اوراق بهادار تهران یکی از پربازده‌ترین بورس‌های جهان در چند سال گذشته بوده است.

بار دیگر همزمان با رشد شاخص‌های بورس تهران مسئولان رده‌اول اقتصادی کشور پشت تریبون رفتند و از رشد شاخص‌های بورس تعریف و تمجید کردند. این در حالی است که زمانی که شاخص‌های بورس روندی نزولی دارند هیچ مسئولی پاسخگو نیست و خبرنگاران برای پیدا کردن مسئولان به در بسته می‌خورند، اما بار دیگر رشد شاخص‌های بورس زبان ستایش مسئولان اقتصادی را گشود و گویا مسئولان اقتصادی از رشد هیجانی شاخص‌های بورس به وجد آمده‌اند؛

این در حالی است سرمایه‌گذاران در تمام دنیا در بازار‌های مالی دنیا به‌دنبال نوسان‌های با ثبات‌تری هستند نه صعود‌های انفجاری و هیجانی. به گزارش مهر، روز گذشته سیدشمس‌الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از سال 1387یا 2008میلادی به بعد که شروع بحران مالی دنیا بوده است بورس اوراق بهادار تهران یکی از دو، سه بورسی بوده که بالاترین بازده را در جهان داشته است.

وی با اشاره به اینکه بورس با فراز و نشیب‌هایی هم همراه است، افزود: سال 89 بازده بورس بیش از 80درصد رشد را نشان می‌داد که در نوع خود بسیار فوق‌العاده بود اما در سال 90 با وجود اینکه بورس مثبت بود اما رشد سال 89 را نداشت.وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: بورس در سال 91 هم روند خوبی را دنبال کرده و این بدان معناست که شاخص طی اردیبهشت و خرداد به 27هزار واحد رسیده بود و مهم‌تر از آن حجم معاملات در حد بسیار خوبی بود اما در دو‌ماه تیر و مرداد شاخص، روند نزولی پیدا کرد و در حال حاضر به بالاترین سطح خود که رسانه‌ها از آن به‌عنوان رکوردشکنی 46ساله بورس یاد می‌کنند رسیده است.

وی با اعلام سودآوربودن بازار سرمایه و تشویق مردم برای حضور در آن توصیه‌ای هم داشت. وزیر اقتصاد به مردم توصیه کرد: حتما برای حضور در این بازار با مشورت و کسب آگاهی اقدام به سرمایه‌گذاری کنند تا منتفع شوند در غیراین صورت متحمل زیان خواهند شد.

منبع: همشهری آنلاین