تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸

همشهری آنلاین: مدیر کل حریم شهر تهران با اشاره به تشکیل نخستین جلسه کمیته فنی در معاونت شهرسازی و معماری گفت : این کمیته در جهت ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف شهرداری و بررسی چالش های مربوط به حریم پایتخت و ساماندهی آن تشکیل شده است.

به گزارش همشهری آنلاین،صباح الدین متقی با اشاره به اینکه برای ایجاد تعامل، ارتباط هایی با سازمان های ذیربطی چون استانداری، شورای حفظ حقوق بیت المال و... برقرار شده عنوان کرد: این تعامل ها تاکنون نتایج مطلوبی را به دنبال داشته، به طوری که امروز از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم پایتخت، جلوگیری بعمل می آید.

وی در مورد ترکیب اعضا کمیته فنی حریم اظهار کرد : قائم مقام معاون (به نمایندگی از معاون شهردار) به عنوان رییس این کمیته، مدیر کل حریم به عنوان دبیر، رییس حراست در سمت عضو ناظر، مدیر کل هماهنگی و برنامه ریزی ، مدیر کل تدوین ضوابط و تنی چند از دیگر مدیران این معاونت از جمع اعضای این کمیته هستند.

متقی در تشریح نتایج نخستین جلسه این کمیته گفت : لزوم طرح هر گونه استعلام مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی برای تغییرکاربری درحریم تهران؛ تاکید بر طراحی طرح راهبردی حریم تهران درفضای GIS و تاکید بر تسریع در اجرایی کردن طرح های هادی روستاهای واقع در حریم پایتخت با همکاری بنیاد مسکن از جمله دستاوردهای این جلسه بود.

وی افزود: تعیین تکلیف کلیه شهرک های مسکونی و صنعتی و هرگونه ساخت و سازغیرمجازدیگردر این کمیته، به همراه دعوت از مشاور تهیه طرح راهبردی حریم برای حضور در این کمیته برای ارایه گزارشی از روند تدوین این طرح از برنامه های آتی کمیته فنی حریم است.

مدیر کل اداره حریم شهرتهران همچنین در پاسخ به سوالی درمورد ضمانت اجرایی مصوبات این کمیته نیز گفت: با توجه به تاکید مواد 99 ، 100 و 101 قانون مبنی براین که همه مجوزهای لازم در مورد ساخت و ساز باید از سوی شهرداری صادرشود، تشکیل این کمیته و هماهنگی بین بخش های مختلف شهرداری، می تواند گام بسیارموثری درساماندهی حریم پایتخت و جلوگیری از بروز هرگونه تخلف ساختمانی در آن داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین