معاون ناشران و اعضای بورس تهران از رد درخواست پذیرش دو شرکت برای حضور دربازارسهام خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، محمدرضا عربی از بررسی پذیرش چند نوع اوراق مشارکت جدید در بورس خبر داد وگفت: در آخرین جلسه هیأت پذیرش، موضوع پذیرش سهام شرکت تولید نیروی برق کرمان و یک شرکت خصوصی دیگر مورد بررسی قرار گرفت. هیأت پذیرش با توجه به شرایط فعالیت این شرکت خصوصی و به‌دلیل بالا بودن ریسک‌های حاکم بر آن با روند پذیرش آن مخالفت کرد.

او دلیل پذیرفته نشدن سهام شرکت تولید نیروی برق کرمان را شرایط خاص نیروگاه‌ها و ارتباطات آنها با دولت و توانیر اعلام کرد و ادامه داد: این شرکت به بدنه توانیر متصل است و همه پرداخت‌های آن توسط توانیر انجام می‌شود. در ضمن ریسک نقدینگی و یکسری مسائل مربوط به آن دارای شفافیت لازم نبود. این امر موجب شد که هیأت پذیرش برای پذیرفتن آن در بورس مجاب نشود.

عرضه‌های جدید

وی با بیان اینکه سهام سیمان آبیک به‌زودی در بورس عرضه می‌شود، افزود: تمامی اقدام‌های مربوط به درج نام این شرکت در فهرست نرخ‌های بازارسهام انجام شده است. او تأکید کرد: اراده خوبی در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی برای واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه به‌وجودآمده است. تاکنون دو شرکت هلدینگ دارویی تأمین و هلدینگ نفت و گاز تأمین درخواست پذیرش در بورس را داده‌اند. 

منبع: همشهری آنلاین