افزایش سهبرابری قیمت اتوبوسهای دوکابین پایتخت درحالی دیروز اعلام شد که یارانه این بخش از شهرداری تهران نیز در صف
پرداخت نشدههای دولتی قرار دارد. اتوبوسهای دوکابین که با افزایش خطوط اتوبوسرانی تندرو قیمتی روزافزون مییابند، خدمت رسانی به مردم را با مشکل مواجه کردهاست. قرارداد ورود اتوبوسهای دوکابین برمبنای دلار 1200تومانی منعقد شده بود اما با افزایش قیمت ارز، قیمت تمامشده هر اتوبوس دوکابین بیش از سه برابر افزایش یافته که این مسئله فشار زیادی را به مدیریت شهری و مجموعه اتوبوسرانی وارد میکند. براساس قانون82.5درصد هزینه اتوبوسهایی که در ناوگان حملونقل عمومی فعالیت میکنند را دولت باید بپردازد اما متأسفانه این مهم تاکنون محقق نشده و شهرداری تهران تا امروز به تنهایی هزینه ورود اتوبوسهای باکیفیت و استاندارد دوکابین را پرداخته است.
پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در این باره گفت:براساس برآوردی که در بودجه سال 91صورت گرفته ، انتظار میرود امسال 100میلیارد تومان یارانه بلیت به اتوبوسرانی تهران از سوی دولت پرداخت شود اما تاکنون چیزی از این ردیف اعتبارات پرداخت نشده است. احداث خطوط جدید سامانه اتوبوسهای تندرو نیز از دیگر اقدامات انجام شده اتوبوسرانی در سالجاری است. سنندجی افزود: احداث دو خط جدید از اتوبوسهای تندرو در دستور کار قرار دارد. عملیات اجرایی احداث خط هشت این سامانه حدفاصل پایانه جنوب تا ترمینال خاوران تا پایان سال محقق خواهد شد و پس از این پروژه، احداث خط جدیدی از اتوبوسهای تندرو در بزرگراه صدر دنبال خواهد شد.